هنرمندان بالای ۱۸ سال در نیشابور واکسینه شدند

رییس انجمن هنرهای نمایشی نیشابور گفت: برای نخستین بار در کشور هنرمندان بالای 18 سال یک شهر از طریق خانه هنرمندان و با نظارت نهادهای دولتی در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

محمد رضایی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار سینماخراسان افزود: تاکنون در هیچ شهری از کشور هنرمندان رده سنی ۱۸ سال به بالا زیر پوشش مرحله نخست واکسیناسیون قرار نگرفته اند و نیشابور نخستین شهر در کشور است که به این توفیق دست یافته است.
وی بیان کرد: خانه هنرمندان و انجمن هنرهای نمایشی نیشابور به مدت دو هفته از طریق دانشگاه علوم پزشکی این شهر پیگیر واکسیناسیون هنرمندان شدند که پس از برگزاری نشست با مسوولان مربوطه و متقاعد کردن آنان، ثبت نام از همه هنرمندان بالای ۱۸ سال که مایل به دریافت واکسن بودند، انجام گرفت و زمینه واکسیناسیون آنان فراهم شد.
وی اظهار داشت: دوز اول واکسن کرونا به همه هنرمندان متقاضی دریافت واکسن در نیشابور به تعداد ۲۸۳ نفر در محل خانه هنرمندان این شهر با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و بدون تشکیل صف و فقط ویژه هنرمندان انجام گرفت که پیگیر هستیم تا دوز دوم واکسن کرونا برای هنرمندان نیز در محل همین خانه انجام گیرد.
مسوول خانه هنرمندان نیشابور گفت: به عقیده من این وظیفه تشکلها و انجمنهای هنری است که پیگیر واکسیناسیون هنرمندان در هر شهری باشند و نباید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات تابعه آن انتظار پیگیری این موضوع را داشت، تقصیر تاخیر در واکسیناسیون هنرمندان نیز متوجه تشکلها و انجمنهای هنری است نه نهادهای دولتی.
رضایی خاطر نشان کرد: بی تردید بخشهای هنری اعم از آموزشگاه ها، سینما و سالنهای تئاتر جزو نخستین مشاغلی بودند که از ابتدای شیوع کرونا مشمول تعطیلی اجباری شده و ضرر و زیان زیادی را متحمل شدند، از یک سو آنها را جزو مشاغل پرخطر به شمار آورده و تعطیل می کنیم، از سوی دیگر واکسیناسیون آنها را به تاخیر می اندازیم.
وی با اشاره به نزدیک بودن برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی و غفلت متولیان تشکلهای این بخش از پیگیری واکسیناسیون هنرمندان گفت: تعدادی از روسای کنونی و پیشین انجمنهای هنرهای نمایشی استان و شهرستانها قصد شرکت در این انتخابات را دارند لذا در شعارهایشان همه موارد لحاظ شده جز تسریع در واکسیناسیون هنرمندان.
رضایی اظهار داشت: کاش به جای دعوای زرگری و فیلم بازی، اعضای انجمنهای هنرهای نمایشی استان طی نشستی موضوع واکسیناسیون هنرمندان تئاتر مشهد را بررسی و پیگیری می کردند اما آنقدر درگیر انتخابات شده اند که از سلامت هنرمندان غفلت کرده اند.

روشنا