واکسیناسیون اصحاب سینما را به تاخیر نیاندازید

یکی از فیلمسازان مطرح کشور و کارگردان فیلم "مدیترانه" از متولیان خواست تا واکسیناسیون اصحاب سینما نباید به تاخیر نیاندازند.

هادی حاجتمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینما خراسان با بیان اینکه من و برخی همکارانم در مشهد از طریق مجموعه خانه مطبوعات و صدا و سیما دوز اول واکسن برکت را دریافت کردیم، گفت: اما سایر همکاران عرصه فیلم و سینما هستند که سر صحنه هستند و در حال کار می‌باشند به دلیل اینکه نمی‌توان کار را تعطیل کرد.

وی ادامه داد: این گروه هنوز واکسن نزده‌اند و با توجه به اینکه امکان استفاده از ماسک در سر صحنه وجود ندارد بخصوص برای بازیگران لازم است واکسیناسیون آنها در اولویت قرار بگیرند.

این فیلمساز مشهدی اظهار کرد: طبق اعلام شخص وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در هفتم مرداد واکسیناسیون اصحاب سینما بایداز یک هفته بعد از آن آغاز می شد اما هنوز این اتفاق رقم نخورده و امیدواریم و درخواست داریم هر چه زودتر شاهد واکسیناسیون اهالی سینما باشیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: به محض اعلام دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی عملیات واکسیناسیون اصحاب سینما و هنرمندان این حوزه آغاز می‌شود.

مهدی قلیان با بیان اینکه سیاست‌گذاری واکسن به صورت متمرکز در وزارتخانه انجام می‌شود و ما تابع دستورات هستیم، افزود: تا کنون واکسیناسیون خبرنگاران، اصحاب رسانه، معلمان و غیر طبق دستور وزارت بهداشت اعلام و در حال اجرا می‌باشد و مشکل و کمبودی هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: در صورت اعلام لیست از سوی وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون هنرمندان و اصحاب سینما بلافاصله پایگاههای مورد نظر اعلام و میزبان این گروه خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در نخستین روز از ماه پایانی تابستان خبر از نتیجه مفید پیگیری‌های صورت گرفته داد که در نتیجه آن اسامی اعضای صندوق اعتباری هنر برای انجام واکسیناسیون به وزارت بهداشت اعلام شد.

سیدحسین سیدزاده، افزود:طی پیگیری های صورت گرفته در چندماه گذشته اصحاب فرهنگ و هنر در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند.

وی در رابطه با اعلام اسامی اعضای صندوق به وزارت بهداشت گفت: با اعلام اسامی کلیه اعضای صندوق، نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام می‌شود، همچنین طبق هماهنگی انجام شده، امکان واکسیناسیون هنرمندان با ارائه هنرکارت نیز فراهم شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درپایان با قدردانی از همراهی وزرا و مسوولان وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: گرچه امکان واکسیناسیون فعالان فرهنگی با تاخیر محقق شد و طی این مدت هنرمندان عزیزی بر اثر ابتلا به کرونا از دست رفتند اما امیدواریم این اتفاق سبب آرامش خاطر اندک برای این قشر شریف شود و کمی از شرمندگی ما بکاهد.

عرفانی