پایه های لرزان سینما کاشمر با کرونا فرو ریخت

تنها سینمای کاشمر که پس از ۲۰ سال تعطیلی جانی تازه گرفته بود، با شیوع کرونا و زیر فشار محدودیتهای فعالیت خود دیگر نتوانسته است مانند گذشته مورد استقبال تماشاگران قرار گیرد.

مدیر سینما ایران در شهرستان کاشمر روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار سینما خراسان گفت: تنها سینمای این شهر نیازمند حمایت متولیان عرصه سینمای خراسان رضوی برای ادامه فعالیت و نقش آفرینی در جهت اعتلای فرهنگ و هنر این شهرستان است.

سید مهدی هاشمی افزود: پس از ۲۰ سال از تعطیلی این سینما، در سال ۱۳۹۷ شاهد بازگشایی این مجموعه پس از بازسازی و نوسازی آن بودیم که در نخستین اکران فیلم خود بسیار هم مورد استقبال مردم شهرستان قرار گرفت به طوری که سالن آن مملو از تماشاگر شده بود.

وی ادامه داد: این سینما که متعلق به شهرداری کاشمر است در یک سالن با ظرفیت ۱۷۰ نفر میزبان علاقمندان به هنر و سینما بود و برای سه نفر هم ایجاد شغل کرد.

مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری کاشمر ادامه داد: متاسفانه در اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا، این سینما همچون سایر سالنهای سینمایی دیگر تعطیل شد و اگرچه پس از مدتی بازگشایی گردید اما دیگر همانند سابق مورد استقبال قرار نگرفت و به جرات میتوان گفت که ویروس کرونا ضربه مهلک و جبران ناپذیری به این بخش از هنر و فرهنگ شهرستان کاشمر وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سینما کاشمر آمادگی فعالیت دوباره و موثر برای رونق فعالیت سینمایی را دارد، افزود: حال این روزهای شهرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا اصلا خوب نیست و بازگشایی سینمای این شهر نیز نمی تواند درمان کننده دردی از سینمای ایران باشد.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه متولیان هنر وسینما در شهرستان و استان کمک موثری در تداوم حیات سینما ایران نداشته اند و قولهایی که برای تامین یک سری تجهیزات برای سینما داده شده بود نیز محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سینما کاشمر مشکل صوت دارد و در این زمینه بسیار ضعیف است، گفت: پارسال حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه برای تقویت سیستم صوت این مجموعه برآورد شد که امیدواریم متولیان امر در این رابطه احساس مسوولیت کنند و نسبت به تامین آن سینماداران را یاری دهند.

عرفانی