پیشنهاد اجرای تئاتر در تهران به ستاد مقابله با کرونا ارائه می شود

تهران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: پیشنهاد اجرای تئاتر در تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی به ستاد مقابله با کرونا ارائه می شود. به گزارش سینما خراسان، احد جاودانی بعد از ظهر جمعه در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران طی سخنانی گفت: ۲۵ اثر نمایشی به دبیر […]


تهران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: پیشنهاد اجرای تئاتر در تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی به ستاد مقابله با کرونا ارائه می شود.

به گزارش سینما خراسان، احد جاودانی بعد از ظهر جمعه در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران طی سخنانی گفت: ۲۵ اثر نمایشی به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که سه نمایش نامه مورد تقدیر واقع می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از واگذاری جشنواره تئاتر استان تهران به انجمن نمایش از سال آینده خبر داد و گفت:: اکنون و با گذشت چهل سال از انقلاب همه خطوط قرمز مشخص است و دوستان آشنا هستند و ما از سال آینده ورودی در اجرا نخواهیم داشت و حمایت‌ها را انجام خواهیم داد، چرا که معتقدیم کار را باید به اهلش سپرد.

وی همچنین به تلاش برای از سرگیری اجرای تئاتر در تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: این موضوع را در ستاد مقابله با کرونا مطرح می‌کنیم.

آثار برتر

بر اساس این گزارش، بر اساس انتخاب هیأت داوران نمایش نامه «هدیه ۲۰ ۲۰» از شهرستان اسلامشهر، نمایشگاه نامه «ذوق» از شهرستان شهریار، نمایشنامه «سیله چاله» از شهرستان ری، نمایشنامه «بیقوله» از شهریار، نمایشنامه «گاهی مرگ هم اشتباهی در می زند» از شمیرانات در این جشنواره، جایزه دریافت کردند.

همچنین هیئت داوران جشنواره، جایزه طراحی و بروشور را به «متین طاهری نیا» برای نمایش «سال‌های بی من»، جایزه طراحی لباس را به «نرگس ایزدی» برای نمایش «بهرام‌چوبین» و جایزه موسیقی را به «پوریا فراهانی» و «حسین سعیدی» برای نمایش «c۱۳۰»، اهدا کردند.

جایزه طراحی صحنه را به «حانیه صالحی» برای نمایش «عامدانه عاشقانه» و «محمد یزدی» برای نمایش «بهرام چوبین» ارائه کردند.

همچنین جایزه بهترین بازیگر زن به «سمیه آباده» برای نمایش «ناگهان زود دیر می‌شود»، «نازنین شعیب» برای نمایش «آمد آن عاشقانه» و جایزه بهترین بازیگر مرد به «محمدرضا لوایی» برای نمایش «سیاریحون»، «امیر قربانی» و «مسعود احمدی» به طور مشترک برای نمایش‌های «بهرام‌چوبین» و «c۱۳۰» و «امیر علی علیزاده» و «متین طاهری نیا» برای نمایش‌های «امیر ارسلان نامدار» و «سال‌های بی من» اهدا شد.

در بخش کارگردانی «محمد یزدی» برای نمایش «بهرام‌چوبین» و «محمد مهدی پازوکی» برای نمایش c۱۳۰، و «پژمان کاشفی» برای نمایش «سیاریحون» جایزه گرفتند.

جایزه متن نیز به «حمید ابراهیمی» برای نمایش «سیاریحون»، «محمد مهدی پازوکی» برای نمایش c۱۳۰، «ابراهیم رهگذر» برای نمایش «سال‌های بی من» اهدا شد.

بر اساس اعلام هیئت داوران نمایش «بهرام‌چوبین» به کارگردانی محمد یزدی و نمایش c۱۳۰، به کارگردانی محمد مهدی پازوکی برای معرفی به جشنواره تئاتر فجر انتخاب شدند.