چند خبر سینمایی؛ اکران «روشن» در عمان تا نقد «هجده هزارپا»

اکران «روشن» با نقش‌آفرینی رضا عطاران در عمان، انتشار نخستین ویدیو از «احمد»، معرفی بازیگران «آغوش باز»، «ققنوس» در جشنواره «انیماک» و نقد و بررسی «هجده هزارپا» در پنجمین پاتوق رواق از خبرهای سینمایی امروز است.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، فیلم سینمایی «روشن» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح الله حجازی و نقش‌آفرینی رضا عطاران پس از کسب افتخارات متعدد در جشنواره‌های جهانی، دومین فیلم ایرانی‌ است که با حضور این کارگردان و بازیگر در سینما سینه‌پلیس شهر مسقط عمان برای هموطنان در این شهر به نمایش درآمد.

این مراسم با حضور رضا عطاران بازیگر و روح الله حجازی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «روشن» با حمایت عمان ایر و آژانس سفیرالسلام برگزار شد.

مهدی سلیمانی برچلویی با همراهی شرکت شمس‌المرجان اکران فیلم‌های سینمای ایران در عمان را برگزار می‌کند.

فیلم «روشن» به نویسندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و روح‌الله حجازی محصول سال ۱۳۹۹ است. «روشن» در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (رضا عطاران) و بهترین فیلمبرداری (مرتضی نجفی) را از این جشنواره از آن خود کرد.

رضا عطاران، سیامک انصاری، سارا بهرامی، مسعود میرطاهری، مهدی حسینی نیا، محمد ولی زادگان، نازنین سهامی زاده، ابراهیم عزیزی، علی رحیمی، حمیدرضا حیدری، هدیه آذیدهاک، امیر کیوان معصومی با معرفی بازیگر خردسال سرگل لواسانی از بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان فیلم «روشن» آمده است: مرد میانسالِ عشق بازیگری نمی‌تواند خانه ثبت نامیش را بگیرد و در آستانه فروپاشی همه چیز، تصمیم می‌گیرد نقشش را بازی کند.

انتشار نخستین ویدیو از فیلم «احمد»

همزمان با سالروز شهادت سردار احمد کاظمی، نخستین ویدیو از فیلم سینمایی «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد، که در ژانر حادثه‌ای و با روایتی ملتهب از ۱۸ ساعت ابتدایی زلزله بم ساخته شده است، منتشر شد.

تینو صالحی‌ هنرمند باسابقه عرصه تئاتر، در این اثر ایفاگر نقش شهید کاظمی است.

همچنین از لوگوی فیلم که طراحی آن برعهده محمد روح‌الامین بوده است، رونمایی شد.

«احمد» به نویسندگی امیرعباس ربیعی و رضا محبی‌نوری که در بخش مسابقه چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (سودای سیمرغ) حضور دارد، این روزها آخرین مراحل پس‌تولید خود را پشت سر می‌گذارد.

فیلم سینمایی «احمد»، محصول مشترک موسسه تصویرشهر و سازمان سینمایی سوره است.

معرفی بازیگران «آغوش باز»

همزمان با پذیرفته شدن فیلم «آغوش باز» تازه‌ترین ساخته سینمایی بهروز شعیبی به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی در بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، بازیگران این اثر سینمایی معرفی شدند.

«آغوش باز» با بازی حامد کمیلی و محسن کیایی در کنار گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی و با حضور هنرمندانه: مهدی هاشمی، احترام برومند و حسن معجونی. بازیگران کودک: هاتف شعیبی و نفس‌ نکی، گروه خیمه شب‌بازی به سرپرستی سیاوش ستاری، طراح حرکات موزون: علی براتی ساخته شده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: سه‌ قصه عاشقانه… سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی، فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند.

همچنین از لوگوی فیلم که طراحی آن برعهده محمد روح‌الامین بوده است، رونمایی شد.

«احمد» به نویسندگی امیرعباس ربیعی و رضا محبی‌نوری که در بخش مسابقه چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (سودای سیمرغ) حضور دارد، این روزها آخرین مراحل پس‌تولید خود را پشت سر می‌گذارد.

فیلم سینمایی «احمد»، محصول مشترک موسسه تصویرشهر و سازمان سینمایی سوره است.

«آغوش باز» ششمین اثر سینمایی بهروز شعیبی است که پیش از این کارهایی همچون بدون قرار قبلی، روز بلوا، دارکوب، سیانور، دهلیز را ساخته است.

شعیبی پیش از این در جشنواره جهانی و ملی فجر داوری کرده و با تمام فیلم‌های کارنامه کارگردانیش در جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.

همچنین برخی از عوامل فیلم سینمایی «آغوش باز» عبارتند از: مجری طرح و سرمایه‌گذار: محمدمهدی عسکری، نویسندگان فیلمنامه: مهرداد کوروش‌نیا و محمدسجاد نجفی (بر اساس طرحی از بهروز شعیبی)، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: خشایار موحدیان، مدیر تولید: مسعود زمانی، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، طراح چهره‌پردازی: فاطمه کمالی و زهرا کمالی، طراح جلوه‌های بصری: محمد برادران، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: شیوا رشیدیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: عباس رستگارپور، دستیار اول کارگردان: نگار جنیدی، مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری، برنامه‌ریز: حامد مختاری، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکاس: مسعود اشتری، روابط عمومی: محمد کفیلی، طراح لوگو: روح الله موحدی.

نمایش «ققنوس» در جشنواره «انیماک»

انیمیشن کوتاه «ققنوس» ساخته مونا شمس به بخش استعداد آینده بیست و چهارمین جشنواره فیلم انیمیشن انیماک اسپانیا راه یافته است. تمرکز این جشنواره بر هنرمندانی است که از انیمیشن برای بیانی فراتر از روایت‌های آشنا استفاده می‌کنند.

جشنواره «انیماک» از ۲۶ تا ۲۹ بهمن ماه برگزار شده و تا ۱۳ اسفندماه به صورت آنلاین ادامه دارد.

«ققنوس» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و درباره مهاجرت و ترک وطن است.

«هجده هزارپا» در پنجمین پاتوق رواق

پاتوق رواق در پنجمین محفل خود، به نقد و بررسی مستند تحسین شده «هجده هزارپا» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی شامحمدی خواهد پرداخت.

مستند «هجده هزارپا» تولید مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و گروه مستند روایت فتح، روایتی است از فراز شهر فوعه، روایتی پر از قصه‌های کوچک و بزرگ، منسجم از چند سال محاصره یک شهر شیعه نشین در سوریه و روایت امیدی که باید زنده بماند و تلاش‌هایی که می‌خواهند این روزنه تاریک نشود.

 

«هجده هزار پا» برگزیده تندیس طلایی از چهاردهمین دوره جشنواره حقیقت و بهترین فیلم هفتمین جشنواره مستند تلویزیونی است که در پنجمین پاتوق رواق گروه مستند روایت فتح به نمایش در خواهد آمد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این محفل می‌توانند چهارشنبه- ۲۰ دی ماه- ساعت ۱۵ به بنیاد فرهنگی روایت فتح واقع در میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید قرنی مراجعه کنند.

محفل «پاتوق رواق» قرار است ضمن اکران فیلم‌های مستند مطرح و نقد آن، پاتوقی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند باشد.