چند خبر سینمایی؛ جزئیات «آغوش باز» شعیبی تا اکران آنلاین آثار «مادرانه»

انتشار نخستین جزئیات از «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی، ساخت انیمیشن توسط مهدی صفی‌یاری و علی درخشی و اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه با مضمون مادرانه از خبرهای سینمایی امروز هستند.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا،بهروز شعیبی فیلم سینمایی «آغوش باز» را به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی ساخت. این فیلم که اولین همکاری شعیبی و سرتیپی است، پیش از این با نام «هم‌آهنگ» پروانه ساخت گرفته بود که به تازگی به «آغوش باز» تغییر نام داده است.

فیلمنامه «آغوش باز» را مهرداد کوروش‌نیا و محمدسجاد نجفی به طور مشترک نوشته‌اند. «آغوش باز» ششمین اثر سینمایی بهروز شعیبی است که پیش از این کارهایی همچون بدون قرار قبلی، روز بلوا، دارکوب، سیانور، دهلیز و را ساخته است. «آغوش باز» فیلم فضایی متفاوت نسبت به دیگر آثار کارنامه شعیبی دارد.

همزمان با اعلام عوامل پشت دوربین، از اولین عکس پشت‌ صحنه و لوگوی فیلم نیز رونمایی شد.

برخی از عوامل فیلم سینمایی «آغوش باز » عبارتند از: مجری طرح و سرمایه‌گذار: محمدمهدی عسگری، نویسندگان: مهرداد کوروش‌نیا و محمدسجاد نجفی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: خشایار موحدیان، مدیر تولید: مسعود زمانی، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، طراح چهره‌پردازی: فاطمه کمالی و زهرا کمالی، برنامه‌ریز: حامد مختاری، طراح جلوه‌های بصری: محمد برادران، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: شیوا رشیدیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: عباس رستگارپور، مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکاس: مسعود اشتری، روابط عمومی:محمد کفیلی،طراح لوگو: روح الله موحدی.

مهدی صفی‌یاری با علی درخشی انیمیشن می‌سازد

مهدی صفی‌یازی که سال‌هاست در حوزه فیلم، سریال و رئالیتی شو به عنوان تهیه کننده و کارگردان حضور دارد، قصد دارد در جدیدترین فعالیت هنری، مجموعه‌ای انیمیشنی با فرم و محتوایی متفاوت بسازد.

در بخش انیمیشن علی درخشی با صفی یاری همراهی می‌کند.

علی درخشی را بیشتر به عنوان کارگردان و نویسنده انیمیشن «دیرین دیرین» و (حیات وحش) می‌شناسیم که همچنین در خلق شخصیت‌های جدید انیمیشن مهارت دارد.

مهدی صفی یاری که در حال حاضر رئالیتی شوی «ناتو» با ایده و کارگردانی و تهیه‌کنندگی وی در حال پخش در شبکه نمایش خانگی است در تدارک ساخت یک رئالیتی شوی جدید نیز است. صفی‌یاری همچنین مجموعه عروسکی «شورت نیوز» و انیمیشن «پندانه» را تهیه و کارگردانی می‌کند که در اینستاگرام منتشر می‌شود و مورد استقبال مخاطبان نیز است.

کاریکاتور این خبر توسط علی درخشی و ویژه این همکاری طراحی و اجرا شده است.

اکران آنلاین آثار کوتاه با مضمون مادرانه

امور پخش انجمن سینمای جوانان ایران همزمان با روز بزرگداشت مقام مادر، بسته فیلم کوتاه منتخب از تولیدات انجمن سینمای جوانان را برای نمایش آنلاین در پلتفرم‌ها از چهارشنبه- ۱۳ دی‌ماه- به صورت اشتراکی در دسترس مخاطبان فیلم کوتاه قرار داده است.

چهار اثر با مضمون مادرانه ی که هم‌اکنون در این دو پلتفرم در دسترس علاقه‌مندان هستند عبارت‌اند از: «برفک» به نویسندگی امیرمحمد عبدی و کارگردانی پگاه انصاری، داستان بانوی مسنی در حال تماشای تلویزیون است که تصویر تلویزیونش قطع و وصل می‌شود. او با کسی حرف می‌زند تا آنتن را تنظیم کند اما..

این فیلم کوتاه به‌ تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران و حسین فرضی‌زاد در ژانر درام ساخته شده و دومین اثر کارگردان به‌ شمار می‌آید.

«گجو» به نویسندگی و کارگردانی سینا محمدیان و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران و بهنام حسینخانی ساخته شده است. در «گجو»، نگار که به‌ تازگی از همسرش جدا شده با پسر کوچکش وارد خانه جدیدشان می‌شوند.

«شبی سیصد» را محسن نجفی‌مهری (بر اساس طرحی از علیرضا اسدنژاد) به‌ نگارش درآورده و کارگردانی کرده است. داستان این فیلم که به‌ تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران و امیر مهرنیا تولید شده است، درباره احسان است که دلش نمی‌خواهد ویلای‌شان اجاره داده شود در حالی که همه کنار خیابان می‌خواهند ویلای‌شان را اجاره بدهند.

«تی‌یَره» وسیله روغن‌گیری زیتون است؛ در داستان این فیلم تی‌یَره در بازی کودکانه توسط شهریار دوست حکمت، پاره می‌شود. گوهر و حکمت، می‌ترسند ماجرا را به مادر بگویند چرا که مادرشان نوبت روغن‌گیری گرفته و به تی‌یره احتیاج دارد… . این فیلم کوتاه به‌ نویسندگی و کارگردانی مصطفی مهربان و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر رودبار و وحید کشاورز ساخته شده است.