کرونا جان هنرمندان جشنواره فیلم کوتاه تهران را نشانه گرفته است

رییس امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مدت زمان باقیمانده برای ارسال آثار به سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (۱۵ مرداد ماه)، در شرایط وخیم کرونایی کنونی به صلاح کشور بویژه جامعه هنری نیست. سید حجت طباطبایی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار سینما […]

رییس امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مدت زمان باقیمانده برای ارسال آثار به سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (۱۵ مرداد ماه)، در شرایط وخیم کرونایی کنونی به صلاح کشور بویژه جامعه هنری نیست.

سید حجت طباطبایی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان ضمن تبریک عید غدیر خم، با گلایه از عدم اصلاح زمان بندی ارسال آثار ویدیویی به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران افزود: تا ۱۵ مرداد ماه امسال متقاضیان فرصت دارند آثار ویدیویی خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی بیان کرد: طبق گفته بخش امور جشنواره های انجمن سینمای جوانان ایران، مهلت تعیین شده برای ارسال آثار، تمدید نمی شود، از سوی دیگر سازمان امور سینمایی فیلمبرداری پروژه های تصویری را در شرایط قرمز کرونایی ممنوع کرده است، بر این اساس نه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نه انجمن سینمای جوانان نمی توانند مجوز برای فیلمبرداری پروژه های تصویری صادر کنند.

وی اظهار داشت: به دلیل تناقض بوجود آمده بین مهلت تعیین شده برای ارسال آثار به جشنواره فیلم کوتاه تهران و بخشنامه سازمان امور سینمایی، برخی از هنرمندان برای اینکه بتوانند تا ۱۵ مرداد اثر ویدیویی خود را به جشنواره مزبور ارسال کنند، به صورت غیرقانونی و زیرزمینی در حال تولید آثار خود هستند.

وی بیان کرد: فعالیت سینمایی غیرقانونی این هنرمندان در حالی انجام می شود که مشهد و بسیاری از شهرهای دیگر در شرایط قرمز و حتی سیاه کرونایی قرار دارند و کار ضبط فیلم در این شرایط در فضای بسته شبیه به یک قتل عام است.

رییس امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خطاب به مسوولان تصمیم گیر در تهران برای برگزاری جشنواره فیلم کوتاه گفت: برگزاری این جشنواره ارزش این را ندارد که به قیمت جان هنرمندان این عرصه و حتی خانواده های آنان تمام شود.

طباطبایی اضافه کرد که دغدغه وی و بسیاری از مسوولان هنری دیگر خراسان رضوی به برگزار کنندگان جشنواره فیلم کوتاه و مسوولان سازمان سینمایی کشور اعلام شده است و منتظر دریافت پاسخ از جانب آنان هستیم.

وی تاکید کرد: مسئولیت هنرمندانی که به دلیل عدم برنامه ریزی درست برای برگزاری جشنواره آسیب می بینند یا فوت می کنند برعهده تصمیم گیران و مسوولان این گونه برنامه ها است.

این مسوول در پایان اظهار امیدواری کرد که با تعویق چند ماهه یا عدم برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران این موضوع به الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی یا نهادهایی که درصدد برگزاری چنین رویدادهایی هستند، تبدیل شود.

روشنا