گشایش «رَدماند» در گالری «نگر»

نمایشگاه آثار تجسمی «رَدماند» در گالری نگر در روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه با شرکت گروهی از هنرمندان به شکل کیوریتوریال افتتاح خواهد شد. به گزارش سینما خراسان، نمایشگاه گروهی تجسمی «رَدماند» جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه در گالری نگر گشایش می‌یابد و تا ۱۰ خرداد و به مدت دو هفته برقرار خواهد بود. حیدر زاهدی، […]


نمایشگاه آثار تجسمی «رَدماند» در گالری نگر در روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه با شرکت گروهی از هنرمندان به شکل کیوریتوریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش سینما خراسان، نمایشگاه گروهی تجسمی «رَدماند» جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه در گالری نگر گشایش می‌یابد و تا ۱۰ خرداد و به مدت دو هفته برقرار خواهد بود.

حیدر زاهدی، کیوریتور این نمایشگاه در استیتمنت نمایشگاه نوشته است: «رَدماند، به ساده‌ترین شکل، ردپای ذهنیات محض آدمی در دنیای ملموس اوست؛ همه آن‌چه از آن‌ها درک فیزیکی نداریم و به واسطه باورهای خودمان، جامعه و سنت‌ها بر پیکره حیات ملموس و روزمره‌مان باقی مانده است.

او در این نمایشگاه هرگز به مدیا و تکنیک وفادار نبوده است و در مجموعه کارهای این نمایشگاه مدیای نقاشی، طراحی، عکس، مجسمه و پرفورمنس آرت به‌طور هم‌زمان دیده می‌شود. زاهدی باورهای ذهنی را سازنده «متافیزیکِ حضوری» می‌داند که در غایب‌ترین وجه خود قرار دارند.

فهم و درک ملموس جهان در مواجهه با این حضورِ غایب به شکلی بی‌پایان نیاز به واسازی را می‌طلبد. واسازی در این مجال ضروری است اما نه یکباره و فوری. چرا که آدمی جز همین زبان، فرهنگ و تاریخ گزینه‌ی دیگری در پیش‌رو ندارد و این ملغمه‌ی آمیخته به متافیزیک، همه‌ی جهان و فهم آدمی را می‌سازد و یکباره خراب کردن آن‌ها مقارن با آوارگی انسان و فرهنگ چند هزار ساله اوست. او پس‌مانده‌های ردپای متافیزیکی در فضای تجسمی را در همه طرح‌ها، ضرب‌قلم‌ها، رنگ‌گذاری‌ها، کادربندی‌ها و ساخت‌های حجمی آثار نمایشگاه خود به مخاطب نشان می‌دهد. اشکالی نوستالژیک، اسطوره‌ای و آئینی که به زعم او سوژه‌ی انسانی قادر نیست آن‌ها را به راحتی کنار بگذارد.»

فاطمه افشاری، علیرضا چمک، هدیه خانعلی، خاطره خرم‌خواه، مینا درویش، مهدی سیفی، مژده علیپور، سعید محمودی و حامد نورایی هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ و در روزهای دیگر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برای بازدید عموم برقرار خواهد بود.