اثر کارگردان مازندرانی بهترین مستند جشنواره فیلم کوتاه تهران شد

جایزه بهترین مستند سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به مستندساز مازندرانی اهدا شد.

به گزارش روز دوشنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، مراسم پایانی سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شامگاه یکشنبه در کتابخانه جندی شاپور با حضور رئیس سازمان سینمایی، وزیر ورزش و جوانان و تعدادی از هنرمندان و سینماگران برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد مهم سینمایی کشور معرفی شدند.

هیئت داوران در بخش مستند جشنواره فیلم «تنها نخواهم ماند» به کارگردانی یاسر طالبی مستندساز شناخته شده مازندرانی را به عنوان بهترین مستند و شایسته دریافت تندیس جشنواره معرفی کردند.

این مستند که روایتی از زندگی یک زوج کهنسال مازندرانی است، طی یک سال اخیر در جشنواره‌های بین‌المللی دیگری نیز اکران شد و درخشید. دریافت جایزه بهترین فیلم مستند هفدهمین جشنواره بین‌المللی Saratov Sufferings روسیه و کسب عنوان بهترین مستند بخش «بقاء مردمان بومی» در بیست‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و مردم‌شناسی «پارنو» کشور استونی موفقیت‌های این مستند بومی مازندران از مستندساز مازندرانی در چهار ماه اخیر است. «تنها نخواهم ماند» در جشنواره‌های معتبر تسالونیکی یونان (بیست و سومین دوره) و شورت شورتز ژاپن نیز اکران شد.

طالبی در این مستند کوتاه سراغ سوژه اهدای عضو رفته و زندگی پدر و مادر کهنسالی در یکی از روستاهای مازندران را روایت کرده که پس از مرگ مغزی پسر کوچک‌شان بر اثر تصادف، اعضای بدن او را اهدا می‌کنند و پنج سال بعد از اهدای عضو، قرار است صدای قلب فرزندشان را بشنوند.

این مستند محصول Chosen image به مدیریت فریبا عرب است و فرحبخش فرهیدنیا و محمودرضا مافی(فیلمبردار)، فرزانه فتحی (دستیار کارگردان)، حسن جعفری (صدابردار)، رامین ابوالصدق(صداگذار)، اکبر رستگار (آهنگساز) و دکتر علی رمضانی‌پاجی (پژوهشگر و مدیرتولید) عوامل تولید این مستند هستند.

یاسر طالبی پیش از این نیز با آثار مختلفی مانند «فرزندان»، «رویای آهنی»، «سرنوشت» در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق به دریافت جایزه شده بود که یکی از شاخص‌ترین این آثار مستند بومی «دلبند» است.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از ۲۷ مهر آغاز به کار کرد، عصر امروز با معرفی برگزیدگان خود به پایان راه می‌رسد. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

امسال اعظم نجفیان، نوشین معراجی، مریم اسمی‌خانی، فرود عوض‌پور و مجتبی اسماعیل‌زاده اعضای هیئت داوران سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بودند.

نهال