«از غرق‌آباد تا جوشن» آماده نمایش شد/ روایت مقاومت ناوچه جوشن

مستند «از غرق‌آباد تا جوشن» ساخته حسین فرقدان آماده نمایش شد. به گزارش سینما خراسان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حمیدرضا مجیدی مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان مرکزی اظهار کرد: «از غرق‌آباد تا جوشن» عنوان مستندی است که به مقاومت ناوچه جوشن و به طور مشخص شهید علی زارع نعمتی از […]


مستند «از غرق‌آباد تا جوشن» ساخته حسین فرقدان آماده نمایش شد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حمیدرضا مجیدی مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان مرکزی اظهار کرد: «از غرق‌آباد تا جوشن» عنوان مستندی است که به مقاومت ناوچه جوشن و به طور مشخص شهید علی زارع نعمتی از اهالی غرق آباد استان مرکزی و جانشین ناخدای ناوچه جوشن می‌پردازد که توسط حوزه هنری استان مرکزی تولید شد.

وی افزود: این اثر توسط حسین فرقدان از هنرمندان فیلمساز استان ساخته شده است که پروسه تولید آن بیش از ۵ ماه طول کشید و در نهایت در هفته هنر انقلاب اسلامی مراحل نهایی تولید را پشت سر گذاشت.

مجیدی در پایان گفت: به زودی و پس از رفع ویروس کرونا و از سر گرفتن فعالیت‌های فرهنگی هنری این اثر در برنامه ای رونمایی خواهد شد.

ناوچه جوشن هنگامی که مورد هدف جنگ الکترونیکی ناوهای متجاوز آمریکایی قرار می‌گیرد و فرمانده ناو آمریکایی توسط رادیو از فرمانده ناوچه می‌خواهد به همراه تمامی کارکنان تسلیم شوند ولی فرمانده ناوچه جوشن ضمن‌ مشورت ‌با فرمانده ‌دوم ناوچه، شهید ناوسروان زارع نعمتی و افسر عملیات شهید ناوبان یکم ابراهیم حرآبادی، پایداری و مقاومت تا مرز شهادت را انتخاب می‌کنند و … .