استعدادهای درخشان تئاتر خیابانی در خراسان رضوی

کارگردان تئاتر خیابانی" هفت سنگ" گفت: تئاتر خیابانی در استان ما استعدادهای درخشانی دارد که می‌توان آثار آن‌ها را در مناسبات مختلف دید.

 به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ حمید ابری کارگردان تئاتر خیابانی “صید هشتم” ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با روی کار آمدن دوباره تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی قطعا دوباره تئاتر خیابانی حرف‌های بسیاری در سطح کشور خواهد داشت به شرط آنکه حمایت‌ها از طرف مسئولین بیشتر باشد.

ابری درباره اهمیت برگزاری جشنواره و تاثیری که در بالا بردن کیفیت تئاتر استان خراسان دارد، گفت: دیده شدن جوانان و آثار آنها یکی از تاثیرات آنی برگزاری جشنواره است و باعث می شود سطح هنری نسل جدید بالاتر رود و شاهد پوست اندازی در تئاتر باشیم مخصوصا اینکه نسل جدید نسل با دانش و فعالی هست.

این کارگردان تصریح کرد: برقراری ارتباط با تماشاگر در تئاتر خیابانی بسیار بهتر اتفاق می افتد و من این ارتباط و کشمکش را دوست دارم؛ بنابراین فکر کردم بهتر است این سوژه را در قالب خیابانی پیاده کنم.

گفتنی است، سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه در مشهد در حال برگزاری است و  ۱۱ اثر در بخش خیابانی به داوری نهایی راه پیدا کردند که «شهرام نوشیر»، «رضا حسینی» و «محمد ناصری» داوری این بخش را عهده دارند.