جشنواره تئاتر نقطه عطف هنر نمایش در استان هاست

کارگردان "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه " که در بخش صحنه ای از نیشابور در جشنواره حضور دارد گفت: تئاتر شهرستان‌ها درحال حاضر با توجه به جوانان تحصیل کرده در رشته تئاتر و همچنین ایجاد آموزشگاه های بازیگری توانسته رشد بسیار عالی در این چندسال داشته باشد و مطمئناً هرچقدر تئاتر شهرستان‌ها رشد کند این تئاتر خراسان هست که خواهد درخشید.

به گزارش  سینما خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، محسن مسعودی فر تصریح کرد: مشکل اصلی ما این است که متأسفانه تئاتر در شهرستان‌ها به هیچ عنوان چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ مالی حمایت نمی‌شود، ضمن اینکه در خیلی مواقع با بی مهری زیاد مواجه می‌شوند.

وی درباره نمایش خود نیز افزود: این نمایش موضوعی اجتماعی دارد که در آن نگاهی مستند به اتفاقات پیرامون سه زن که هر کدام به دلایلی دست به قتل زده اند را حکایت می کند.

وی در پایان گفت: جشنواره استانی نگین تئاتر خراسان است لذا از مسئولین درخواست دارم که تمام تلاش خود را در جهت برگزاری  جشنواره ای باکیفیت چه از نظر اجراها، اسکان و… انجام دهند و ضمن اینکه نگاهی مساوی در بحث آموزش زیرساخت‌ها و حمایت‌های مالی از گروه‌های شهرستانی را درکنار گروه‌های مشهدی داشته باشند.

گفتنی است، سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه در مشهد در حال برگزاری است و  ۱۱ اثر در بخش صحنه ای به داوری نهایی راه پیدا کردند که «رضا صابری»، «مهدی نصیری» و «سید جواد اشکذری» داوری این بخش را عهده دارند.