سینماداران خراسان رضوی پخش فیلمهای خارجی و فوتبال را در سینماها خواستار شدند

اعضای انجمن صنفی سینماداران خراسان رضوی از مسئولان سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستند با پخش مستقیم فوتبال و اکران فیلمهای خارجی مورد تایید در سینماهای این شهر موافقت کنند.

امیرحسین دبیرزاده روز شنبه در این باره به خبرنگار سینما خراسان گفت: طرح این درخواست در سومین نشست انجمن صنفی سینماداران خراسان رضوی که با حضور همه مدیران سینماها در پردیس سینمایی پارک بازار مشهد برگزار شد، انجام گرفت و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال شد.

وی بیان کرد: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی پس از دریافت درخواست انجمن صنفی سینماداران استان، این موضوع را طی نامه ای به “حبیب ایل بیگی” معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ارسال کرد تا در نخستین گام از تحقق این درخواست، سینماهای مشهد بتوانند پخش مستقیم بازی فوتبال تیم های پرسپولیس و النصر عربستان از سری مسابقات جام قهرمانان باشگاه های عرب ۲۰۲۳ را داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسابقات جام باشگاه های اروپا در سال جاری متفاوت از دوره های گذشته است و سه تیم از ایران در این رقابتها حضور دارند، پخش مستقیم مسابقات در سینماها با استقبال قابل توجهی مواجه خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی سینماداران خراسان رضوی گفت: به سبب تعدد سالنهای سینمایی در پردیس های سینمایی مشهد و خراسان رضوی ، می توان حداقل یک نوبت از ساعات پخش فیلم در روز را به پخش بازیهای فوتبال یا فیلمهای خارجی اختصاص داد.

دبیرزاده اضافه کرد: فیلمهای خارجی که مشکلی برای نمایش آنها در کشور وجود ندارد، می تواند مخاطب خاص خود را در سالنهای سینمایی داشته باشد و این موضوع به اقتصاد و گردش مالی سینماها نیز کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش سینما خراسان، سینماهای کنونی در مشهد شامل پردیس اطلس با ۱۲ سالن و هزار و ۵۸ صندلی، پردیس سینمایی گلشن با چهار سالن و ۳۳۸ صندلی، پردیس سینمایی سیمرغ با پنج سالن و هزار و ۲۲۰ صندلی، پردیس سینمایی هویزه با هشت سالن و هزار و ۱۴۶ صندلی، سینما آفریقا با سه سالن و ۹۴۴ صندلی، پردیس سینمایی برفی با ۶ سالن و ۳۶۰ صندلی، پردیس سینمایی پارک بازار با هشت سالن و ۸۲۷ صندلی، پردیس سینمایی مهر کوهسنگی با ۹ سالن و ۷۹۸ صندلی می شود.

پردیس سینمایی ویلاژتوریست در طرقبه شاندیز با ۱۰ سالن و هزار و ۲۹ صندلی، سینما “سینما شهر” گناباد با یک سالن و ۳۴۰ صندلی، سینما مهدوی نیشابور با چهار سالن و ۳۸۰ صندلی، سینما مهر سبزوار با پنج سالن و ۴۹۰ صندلی، سینما قدس تایباد با یک سالن و ۱۸۰ صندلی و سینما ایران کاشمر با یک سالن و ۱۷۰ صندلی در خراسان رضوی فعال است.