اعلام فیلمهای نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد 16 فیلم قابل اکران در این رویداد را اعلام کرد.

محمد حسین زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پردیس سینمایی هویزه افزود: ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در هشت سینمای مشهد در دو تا سه سانس اکران می شود.

در نشست خبری ویژه نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد افزود: پردیس های سینمایی آفریقا، هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریست، اطلس، گلشن و دو سینمای تازه تاسیس شده برفی و پارک بازار برای اکران فیلمهای مزبور اختصاص یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سیاستگذاریهای مربوط به جشنواره فیلم فجر در تهران متمرکز و تصمیم بر این گرفته شده که یک بسته فیلم ۱۶ عددی در اختیار هر استان قرار گیرد اما امید است تا پایان جشنواره به مرور به تعداد این فیلمها اضافه شود.

وی اظهار داشت: فیلمهای موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر، لایه های دروغ به کارگردانی رامین سهراب، ماهان به کارگردانی حمید شاه حاتمی، هناس به کارگردانی حسین دارابی، بیرو به کارگردانی عباس میرزایی، بی رویا به کارگردانی وزیر دفتری، برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری، دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی، ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی، خائن کشی به کارگردانی مسعود کیمیایی، ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس، مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان، بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی، شب طلایی به کارگردانی یوسف حاتمی کیا، شادروان به کارگردانی حسین نمازی، شهرک به کارگردانی علی حضرتی در جشنواره مشهد اکران می شود.

حسین زاده افزود: از مجموعه فعالان و دستگاه های اجرایی که در حوزه فرهنگ، هنر و ادب استان فعال بودند دعوت کردیم که در بحث برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت کمی و کیفی یاریگر باشند تا مباحث تکمیلی و جانبی این جشنواره به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ هنری استان اضافه شود و به مذاق علاقه مندان حوزه سینما خوش بیاید.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد مشارکت خوبی در برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد داشته است تا اتفاقات خوب و مبارکی را به همت شهرداری رقم زده و شاهد بروز آن در روند برگزاری جشنواره باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چند کمیته ذیل نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد فعال شده است که مسوولیت هر کدام با یکی از دستگاه های اجرایی است و از جمله آن کمیته نقد و پذیرش توسط حوزه هنری است تا در کنار نمایش فیلمها، فضای نقد و پژوهش درباره آنها در اختیار علاقه مندان قرار گیرد که هم می تواند مزایای آموزشی داشته باشد و هم مباحث محتوایی مرتبط با حوزه سینما با رویکرد چندجانبه به این موضوع در آن مطرح شود.

حسین زاده افزود: از سازمان بسیج رسانه در قالب مسوول کمیته رسانه نیز کمک گرفته شده است تا حضور اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر پررنگ تر از سالهای گذشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت هر سینما مورد استفاده قرار می گیرد، در این راستا کمیته سلامت جشنواره فیلم فجر مشهد با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، همزمان با تغییر رنگ کرونایی این شهر فعال شده تا نسبت به حفظ سلامت مردم در فضای سینما کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: فروش بلیت های فیلمهای نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از امشب از طریق سایت سینما تیکت آغاز می شود و هر بلیت به قیمت سی هزار تومان فقط از طریق اینترنتی و مراجعه به سایت مربوطه قابل انجام خواهد بود.