«امیدی‌هِ» نمونه عدالت طلبی است/ جلوگیری از تخلفات در یک شهر

حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان با اشاره به ویژگی های مستند «امیدی‌هِ» آن را نمونه عدالت طلبی دانست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، مراسم رونمایی از مستند «امیدی‌هِ» شب گذشته یکشنبه ۲۷ مردادماه با حضور حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان، علی اکبر رائفی پور مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان، محسن مقصودی، میلاد […]


حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان با اشاره به ویژگی های مستند «امیدی‌هِ» آن را نمونه عدالت طلبی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، مراسم رونمایی از مستند «امیدی‌هِ» شب گذشته یکشنبه ۲۷ مردادماه با حضور حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان، علی اکبر رائفی پور مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان، محسن مقصودی، میلاد گودرزی کارگردان و مستندساز و با حضور گروه‌های عدالت‌خواه سراسر کشور در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان در ابتدای این برنامه در سخنانی درباره مستند «امیدی‌هِ»، گفت: همانطور که در این مستند مشاهده کردیم در شهری به نام امیدیه یک اتفاقی افتاده است. در این میان تعدادی بچه مسجدی دور هم جمع شدند برای اینکه شهر خودشان را اداره کنند و همفکری کردند و کاری را انجام دادند که نتیجه این شده که توانسته‌اند جلوی یک سری از تخلفات را بگیرند و بتوانند عدالت را در حدی که توان دارند در شهر امیدیه پیاده کنند و تحقق ببخشند.

امام جمعه لواسان یادآور شد: وظیفه مجلس است و باید بیاید و این منافذ قانونی را ببندد. بنابراین اگر بخواهیم عدالت طلبی را به صورت جدی پیگیری کنیم از این مرحله‌ای که در آن وارد شدیم و نمونه آن مستند «امیدی‌هِ» است و حرکت و اقدام بسیار موفقی به نظر من است.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم مسیر عدالت طلبی را در کشور ادامه بدهیم و حرکت در این مسیر به نتیجه برسد باید آن را به یک جریان اجتماعی تپنده مستقل از جریانات سیاسی با محوریت انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تبدیل کنیم. آن موقع باید اجرای عدالت را از تک تک مجاری قانونی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی بخواهیم. البته به مجلس الان خیلی ورود نمی‌کنم ولی دولت و مجلس آینده ما باید اینگونه شود و این موضوع شدنی است. زیرا تجربه «امیدی‌هِ» به همه ما نشان می‌دهد که این امر شدنی است.

در ادامه علی اکبر رائفی پور مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان در بخش دوم این برنامه در سخنانی، گفت: انقلابی‌گری که از دل آن تن آسایی و سکوت بیرون بیاید دیگر آن انقلابی‌گری نیست و از اول هم نبوده است و حرف رهبران انقلاب هم این نبوده و نیست. دیدید که چطور رهبر انقلاب از بچه‌هایی که پشت سر هفت تپه و ماشین سازی تبریز درآمدند، تشکر کردند.

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان یادآور شد: این حرکت فعالان فرهنگی در ساخت و تولید مستند «امیدی‌هِ» بسیار جالب است و باید برای همه به صورت یک الگو دربیاید. دست اندرکاران این مستند قطعا بین مردم محبوبیت و مقبولیت دارند و در آن هیچ شکی وجود ندارد.

رائفی پور عنوان کرد: وقتی مستند «امیدی‌هِ» را مشاهده کردم آن را الگوی بسیار قشنگی از شفافیت دیدم و از این نظر این اثر برای من بسیار ارزشمند است اما باید به این نکته هم اشاره کنم که تماشای آن بخش از مستند که وارد خانه برادر عزیز ما شدند برای من بسیار سخت بود و نمی‌توانستم آن را نگاه کنم.

میلاد گودرزی کارگردان و مستندساز در بخش بعدی این مراسم گفت: احساس می‌کنم که در حوزه فساد، تبعیض، بی عداتی و تخلف یک نوع امنیتی شکل گرفته است که این جریان عدالت‌خواه اجتماعی قصد دارد آن امنیت را برهم بزند. البته این امنیتی که می‌گوییم نماد حاج قاسم سلیمانی نیست زیرا این افراد خودشان حاج قاسم سلیمانی‌هایی هستند که می‌خواهند امنیت داعش را برهم بزنند.

وی افزود: این امنیت، امنیتی است که آن بدهکار چندصد میلیاردی به بانک بدون وثیقه و پس هم نمی‌دهد و زمانی هم که به سراغ او می‌روند با اسلحه به بانک می‌رود. البته اخیرا امنیت آنها از نظر قضایی به هم خورده و الان در زندان هستند. این امنیت همان امنیتی است که دیوار هفت متری «باستی هیلز» جلوی چشم همه بالا رفته است.

در این بخش از برنامه نوبت به تجلیل از عوامل تولید مستند «امیدی‌هِ» رسید که محسن مقصودی مجری برنامه از فاطمه داوری بازرس تعاونی مسکن آموزش و پرورش، غلام درویشی رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، محمدرضا آقاجری رئیس شورای شهر امیدیه، محمدرضا شریفات شهردار امیدیه، حجت الاسلام علی اکبر نصرتی امام جمعه موقت گنبد، رسول احمدزاده قاضی چهارباغ کرج، بلال فعله گری عضو شورای مرکزی جنبش مردمی عدالتخواهان کردستان دعوت کرد که روی سن آمدند.

فاطمه داوری بازرس تعاونی مسکن آموزش و پرورش در سخنانی بیان کرد: تشکر می‌کنم از عزیزانی که مستند به این زیبایی را تهیه و تولید کردند. اگر زمان این مستند چند دقیقه بیشتر بود احساس می‌کردم ممکن است قلبم بایستد. من از جایگاه خواهر شهیدی صحبت می‌کنم که با داشتن دو فرزند ۳ و ۶ ساله با مرخصی بدون حقوق از اداره خود به جبهه می‌رود و وقتی من به او اعتراض کردم به من گفت این جمهوری اسلامی آنقدر خوب می‌شود که بچه‌های من به پدر نیاز ندارند.

ما روی خون شهدا زندگی می‌کنیم اما متاسفانه نوعی جریان فساد و تبعیض در جامعه امروز ما وجود داردوی افزود: ما روی خون شهدا زندگی می‌کنیم اما متاسفانه نوعی جریان فساد و تبعیض در جامعه امروز ما وجود دارد. اما من این بشارت را می‌دهم که هفته قبل یک قاضی من را به دادگاه خواسته بود و به من گفت من امیدوارم این حرکت و نهضتی که شروع شده به زودی زمینه فساد همگانی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی را از مملکت ما بردارد.

غلام درویشی رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس نیز در سخنان کوتاهی عنوان کرد: افتخار می‌کنم که دوستان عزیزم به پاس عدالت‌خواهی خود امروز در این مکان دور هم جمع شدند. حقیقتا شهر شهیدپرور امیدیه باید همچنین افرادی را درون خود داشته باشد. زیرا این شهر نخستین شهید دوران دفاع مقدس به نام شهید ایرج دستیاری را به نام خود ثبت کرده است. عزیزانی هم که امشب در این مراسم هستند سربازان سرلشکر شهید دقایقی هستند.

حجت الاسلام علی اکبر نصرتی امام جمعه موقت گنبد که روی سن حضور داشت نیز در سخنانی یادآور شد: داریم می‌بینیم که مردم در حال عصبانی شدن هستند و از کوره در می‌روند. اینجا لازم بود چه کار کنیم و داریم الحمدالله انجام می دهیم؟ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ. مردم باید با رهبری همین ائمه جمعه محترم و نیروهای انقلاب قیام به قسط کنند که الحمدالله در حال اتفاق افتادن است. این موضوع بازگشت به اصالت‌های انقلاب را باید اتفاق خوبی ببینیم و این امر شدنی هم است. زیرا اگر دست نگهداریم دیگران زمام را به دست می گیرند و به انقلاب سیلی می‌زنند.

رسول احمدزاده قاضی چهارباغ کرج نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنان کوتاهی گفت: قوه قضائیه مجموعه‌ای است که درون آن می‌تواند نیروهای خوب و بد همزمان وجود داشته باشد. قبل از اینکه من قاضی باشم خود را یک عدالت‌خواه می‌دانم و حتی قبل از اینکه خود را دانشجو بدانم خود را یک عدالت‌خواه می‌دانم.

وی تصریح کرد: امروز نیازمند این هستیم که آفت زدایی کنیم و همین جوانان هستند که آفت زدایی خواهند کرد. حضور ما در جاهای مختلف هیچ فرقی ندارد زیرا همه ما آمدیم تا از این شجره طیبه‌ای که به سمت آن قله تمدنی حرکت می‌کند آفت زدایی کنیم.

محمدرضا شریفات شهردار امیدیه هم در انتهای این مراسم در سخنانی، بیان کرد: عمده مشکلات جامعه امروز ایران این است که ساختار جامعه امروز ما ساختاری سیاسی اقتصادی است. به عبارتی بهتر راهبردها و استراتژی شهرهای ما را افرادی رقم می زنند که افراد سیاست زده و اصطلاحا دلال هستند. در واقع از لحاظ مالی این توانایی را دارند که رسانه را به کار بگیرند و به مجلس می‌روند. آنها بعده‌ها برخورد دلال گونه‌ای با دولت خواهند داشت و یا سیاست زده عمل می‌کنند که تاثیرات آنها را در سطح شهرها می‌بینیم.