انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی ۵۸ فیلم کوتاه تولید کرد

مسوول انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی گفت: جوانان این استان از سال گذشته تاکنون موفق به تولید ۵۸ فیلم کوتاه اولی، نیمه حرفه ای و حرفه ای در استان شده اند.

به گزارش سینما خراسان ، سید وحید سید حسینی افزود: در این تعداد ۱۵ فیلم حرفه ای و نیمه حرفه ای و ۴۳ فیلم اولی و هنری بود که توسط هنرجویان انجمن سینمای جوانان ایران در شهرستانهای مختلف تولید شده است.

وی با بیان این که انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی در چهار شهرستان مشهد، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور دفتر دارد ادامه داد: اخیرا در ارزیابی عملکرد دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در کشور، دفتر مشهد انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی رتبه یک کشور را به دست آورد.

مسوول انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی گفت: این ارزیابی طی یک سال گذشته به تفکیک شاخص استانداردهای معاونت های آموزش و پژوهش، تولید و پشتیبانی، امور استانها و جشنواره‌ها، اداری و مالی، ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران صورت گرفت و دفتر مشهد رتبه یک را در گروه خود (الف) و نیز در بین ۵۸ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران از آن خود کرد.

سید حسینی افزود: طبقه بندی دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران بر اساس ظرفیتها و توانایی های بالقوه دفتر از سوی ستاد مرکزی انجام شده است و ۵۸ دفتر در چهار طبقه‌بندی “الف، ب، ج و د” قرار دارند و از این رو دفتر مشهد در طبقه‌بندی “الف” نیز همراه با چهار دفتر دیگر قرار دارد.

وی به انتخاب ۲ اثر از تولیدات دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اشاره کرد و گفت: فیلم کوتاه تجربی «لطفا خمیازه نکشید» به نویسندگی و کارگردانی مشترک مازیار کاظمی و محمدرضا کاظمی از تربت‌حیدریه به بخش تجربی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت و در این بخش با ۱۴ اثر دیگر نیز به رقابت می‌پردازد.

مسوول انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی گفت: مسعود مددی، رامتین شهبازی و بنیامین هفت‌لنگ فیلم‌های کوتاه تجربی راه‌یافته به چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را انتخاب و داوری می‌کنند.

سید حسینی افزود: فیلم کوتاه «میراث باد» به کارگردانی نسیم سهیلی و تهیه‌کنندگی مشترک نسیم سهیلی و انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر مشهد به بخش مستند جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته و در این جشنواره با ۱۳ اثر دیگر نیز به رقابت می‌پردازد، فرود عوض‌پور، لقمان خالدی، محسن یزدی، آرش لاهوتی و علیرضا دهقان فیلم‌های کوتاه مستند را برای حضور در رقابت چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران انتخاب و داوری کرده‌اند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.