بودجه ناچیز تئاتر در برابر سینما

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه تئاتر به خبرنگار سینما خراسان در مشهد گفت: با وجود ۹ میلیون جمعیت فعال در حوزه تئاتر کشور و تولید ۲ هزار اثر صحنه ای، بودجه تئاتر سالانه ۲۷۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با بودجه سالانه سینما به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال، رقم ناچیزی به شمار می رود.

به گزارش سینما خراسان ،کاظم نظری در نشست خبری در مشهد اظهار داشت: با این بودجه اندک اداره تئاتر کشور بسیار دشوار است لذا در حال مذاکره با نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هستیم تا بتوانیم سهم تئاتر را از بودجه سالانه افزایش دهیم، در صورتی که این مهم محقق شود تقویت گروه های نمایشی شهرستانها اعم از تئاتر صحنه ای و تئاتر خیابانی در اولویت قرار خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حال ارتباط گیری با بنگاه ها و شرکتهای خصوصی هستیم تا حامی برای گروه های نمایشی اختصاص دهیم، در تمام دنیا اسپانسرها از گروه های نمایشی حمایت می کنند و سهم خود را به جامعه و محیط های فرهنگی و هنری می پردازند، حتی شرکتهای خصوصی که مالیات پرداخت می کنند باید بخشی از آن را به فرهنگ و هنر در جامعه اختصاص دهند.

نظری افزود: نهادهایی مانند شهرداری به سبب خدماتی که به شهروندان می دهند، تقویت تئاتر خیابانی یکی از وظایف ذاتی آنها است.