تئاتر “دایره” در خراسان رضوی به روی صحنه رفت

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اجرای تئاتر "دایره" به کارگردانی رضا عرفانی همزمان با تهران در مشهد و ۶ شهر دیگر استان از امروز آغاز شد.

به گزارش سینما خراسان ، جواد روشندل  افزود: این تئاتر از امروز در سالن شهید نوری حوزه هنری مشهد، سالن نمایش بابک در نیشابور، مجتمع فرهنگی – هنری سرو در کاشمر، تماشاخانه هنر در تربت حیدریه، تماشاخانه صورتک در قوچان، سینمای پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در سرخس و سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گناباد به نمایش درخواهد آمد.

وی ادامه داد: این تئاتر که به صورت تک بازیگر اجرا می شود در هر شهر با یک بازیگر به روی صحنه می رود که در این راستا “آرزو کریمی زند در تهران، میترا محمدیان در کاشمر، سحر کاهانی در نیشابور، حکیمه خاکسار در تربت حیدریه، سمانه پرتوی در مشهد، زهره دینپور در قوچان، مریم انصاری در گناباد و فاطمه علی میرزایی در سرخس ایفای نقش خواهند کرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تئاتر “دایره” به صورت نمایش تک پرسوناژ (تک گویی) بوده که موضوع آن مرتبط با فضای عزاداری محرم و صفر و قصه گویی ویژه از واقعه عاشوراست.

روشندل افزود:هم اکنون تئاترهای “جزیره عجیب” در پردیس تئاتر مستقل، “زن” در فرهنگسرای ترافیک، “رویای بوشاسپ درازدست” در پردیس مستقل ارجمند، “ژنتیک” در پردیس تئاتر مستقل و “آدیداس ۲” در پردیس مستقل ارجمند مشهد روی صحنه است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت نمایشهای یاد شده به سایت “gishot” مراجعه کنند.