“خون رقصه”، داستان خواستگاری عجیب یک زن در مشهد

نمایش "خون رقصه" به نویسندگی و کارگردانی "رضا صابری" نمادی از عشق و ایثار است که داستان عجیبی از خواستگاری یک زن جوان از جانبازی ۷۰ درصد در مشهد را به نمایش می گذارد.

رضا صابری روز شنبه به خبرنگار سینما خراسان در این باره گفت: داستان “خون رقصه” درباره زندگی خانم “راضیه فدایی” در مشهد است که در سن ۱۹ سالگی عاشق جانبازی ۷۰ درصد شده و به خواستگاری او می رود.

وی بیان کرد: نمایشنامه “خون رقصه” ۶ سال قبل براساس داستان واقعی زندگی خانم فدایی و همسرش نوشته شد و پس از اجرا توانست عنوان بهترین نمایش جشنواره تئاتر ایثار در اصفهان را بدست آورد.

صابری ادامه داد: تئاتر “خون رقصه” یک ماه در مشهد و یک ماه نیز در مجموعه تئاتر شهر تهران به نمایش درآمد و توانست در سی امین دوره از جشنواره تئاتر فجر نیز رتبه کسب کند.

به گفته نویسنده و کارگردان تئاتر “خون رقصه”، نکته برجسته این تئاتر ایثار دختر جوانی برای یکی از ایثارگران دفاع مقدس است، او شادابی و جوانی خود را فدای مردی می کند که از نظر جسمی تقریبا ناتوان است اما عشق و علاقه بین آنان، شور زندگی مشترک را در هر دو ایجاد کرده تا آنجا که ثمره عشقشان فرزندی به نام زینب می شود و در نهایت همسر جانباز نیز به شهادت می رسد.

صابری اضافه کرد: زمانی که تئاتر “خون رقصه” در تهران به نمایش درآمد، فیلم آن نیز تهیه شد که امشب در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد اکران می شود.