سوئینی‌تاد، رکورددار فروش اینترنتی تئاتر در مشهد

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: با اتمام همه بلیت‌های تئاتر موزیکال "سوئینی تاد" به کارگردانی "محمد نیازی" این نمایش با فروش معادل ۶۳۱ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان، رکورد فروش اینترنتی تئاتر مشهد را شکست.

به گزارش سینما خراسان، کریم جشنی افزود: فروش بلیت این نمایش از طریق سایت گیشات (سایت فروش اینترنتی بلیت تئاتر مشهد) به مدت تقریبا یک ماه ادامه داشت.

وی اظهار داشت: سوئینی تاد، نمایشی موزیکال است که بر اساس نمایشنامه ماندگار سوئینی تاد اثر «استفان ساندهایم و هیو ویلر» و با برگردانِ فارسی و اشعاری بر پایه موسیقی نسخه اصلی تهیه شده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: در هفته های اخیر تاکنون ۱۰ تئاتر نظیر “مراسم قطع دست در اسپوکن”، “بگید کی قویتره”، “زن های ما”، “داستان اهریمن”، “عیار”، “تهران دابشو”، “سینگل”، سوئینی تاد” و “من نبودم دستم بود” در تماشاخانه ها و سینماهای مشهد در حال اجرا بوده که استقبال قابل توجهی نیز از آنها شده است.

جشنی افزود: اجرای این نمایش ها از ابتدای هفته آینده با آغاز ماه محرم جای خود را به سوگواره با همکاری شهرداری مشهد، انجمن هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج تعزیه داران استان می دهد که شامل ۶ نمایش میدانی یا تعزیه در پنج نقطه از شهر مشهد است.

وی اظهار داشت: پنج نقطه مزبور شامل بوستان اردیبهشت، بوستان کوهسنگی، گود کشتی شهید بابانظر، بوستان جهان شهر و رودپارک است که نمایش آنها در دهه اول محرم از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: از دهه دوم محرم تا پایان ماه صفر نیز چهار نمایش صحنه‌ای شامل “نیمه شب خورشید، کاروان، دل بسته، خورشید بر نیزه” در سه سالن اصلی تئاتر شهر، فرهنگسرای غدیر و فرهنگسرای ترافیک به اجرا گذاشته می شود.