سینماهای تعطیل شهرستانی فعالیت خود را از سرگرفتند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رویکرد دولت سیزدهم در یکسال گذشته در این استان فعال سازی و بازگشایی سینماهای تعطیل در شهرستانها و ایجاد سینماهای جدید در آنها بوده که به توفیقات زیادی در این زمینه دست یافته است.

به گزارش سینما خراسان ، محمد حسین زاده با اشاره به اینکه اغلب شهرستانهای استان فاقد سینما بودند، افزود: طی یکسال گذشته سینماهای مهر سبزوار، سینما قدس تایباد و سینما ایران کاشمر که به دلیل شیوع کرونا یا دلایل دیگر تعطیل شده بودند با همکاری شهرداری، دولت یا سرمایه گذار بخش خصوصی به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی اظهار داشت: در شهرهای فاقد سینما هر جا که سرمایه گذاران آماده اعلام آمادگی کنند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ایجاد سینما یا بهسازی آن حمایتهای لازم را خواهند داشت، در همین راستا سینماهای “اندیشه” تربت حیدریه و “پیروزی” مشهد توسط بخش خصوصی در حال بازسازی است، ۲ سینمای جدید هم در گلبهار و مشهد (ملل) در حال ساخت بوده و امسال به بهره برداری می رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سینماهای استان در زمره ۴۰ سینمای پرفروش کشور است و به لحاظ فروش بعد از تهران رتبه دوم را در کشور دارد.
حسین زاده با اشاره به پیگیری برای تحقق درخواست سینماداران خراسان رضوی مبنی بر پخش مستقیم فوتبال یا پخش فیلمهای خارجی برای کمک به اقتصاد سینما اظهار کرد: این موضوع از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است و مجوز باید از طریق وزارتخانه صادر شود.
وی تصریح کرد: مسابقات جام باشگاه های آسیا بزودی برگزار می شود و فرصت مناسبی است که سینماهای استان بتوانند پخش مستقیم این بازیها را داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی سینماهای چند بعدی اظهار داشت: برای نخستین بار در استان تمدید پروانه بهره برداری از سینما چند بعدی توسط سازمان سینمایی کشور برای مجتمع تجاری امید در مشهد انجام گرفته است.
به گفته وی، پیش از این صدور یا تمدید پروانه های بهره برداری برای سینماهای چندبعدی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انجام می گرفت، لذا نخستین بار است که سازمان سینمایی برای سینماهای چندبعدی استان پروانه صادر می کند.
حسین زاده اظهار امیدواری کرد که سایر سینماهای چندبعدی در خراسان رضوی پیگیر تکمیل پرونده پروانه بهره برداری خود شوند تا از این پس با داشتن پروانه و به صورت قانونی فعالیت کنند.
ساره عبدالهی