سینماهای خراسان رضوی در دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد افزایش یافت

مسوول گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تعداد سینماهای استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا تا پایان ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سینما خراسان، سوسن محمدزاده افزود: همچنین در این مدت تعداد سالنهای سینما ۷۹ درصد و تعداد صندلی های سینما در خراسان رضوی ۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در مجموع هفت باب سینما با ۴۳ سالن و ۶ هزار و ۷۵ صندلی در خراسان رضوی در قبل از سال ۱۴۰۰ به ۱۴ باب سینما با ۷۷ سالن و ۹ هزار و ۲۷۱ صندلی در استان تبدیل شده است.

مسئول گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سینماهای کنونی استان در مشهد را شامل پردیس اطلس با ۱۲ سالن و هزار و ۵۸ صندلی، پردیس سینمایی گلشن با چهار سالن و ۳۳۸ صندلی، پردیس سینمایی سیمرغ با پنج سالن و هزار و ۲۲۰ صندلی، پردیس سینمایی هویزه با هشت سالن و هزار و ۱۴۶ صندلی، سینما آفریقا با سه سالن و ۹۴۴ صندلی، پردیس سینمایی برفی با ۶ سالن و ۳۶۰ صندلی، پردیس سینمایی پارک بازار با هشت سالن و ۸۲۷ صندلی، پردیس سینمایی مهر کوهسنگی با ۹ سالن و ۷۹۸ صندلی ذکر کرد.

محمدزاده افزود: پردیس سینمایی ویلاژتوریست در طرقبه شاندیز با ۱۰ سالن و هزار و ۲۹ صندلی، سینما “سینما شهر” گناباد با یک سالن و ۳۴۰ صندلی، سینما مهدوی نیشابور با چهار سالن و ۳۸۰ صندلی، سینما مهر سبزوار با پنج سالن و ۴۹۰ صندلی، سینما قدس تایباد با یک سالن و ۱۸۰ صندلی و سینما ایران کاشمر با یک سالن و ۱۷۰ صندلی در خراسان رضوی فعال است.

بنا به گزارش سمفا “سامانه مدیریت فروش و اکران سینما” مجموع گروه سینمایی ایران در خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان سوم شهریور ماه در مجموع بیش از ۴۷۵ میلیارد ریال فروش بلیت با یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۹۲۴ مخاطب در ۳۷ هزار و ۱۹ سانس تماشای فیلم داشته است.

پرفروش ترین های فیلمهای خراسان رضوی در سال جاری به ترتیب “فسیل”، “شهر هرت” و “اهنگ دونفره” بوده است.