فیلم ” بیرو” به نتیجه مورد نظر دست نیافته است

یک منتقد سینما گفت: فیلم "بیرو" نه در شکل درام و نه در شکل یک اثر بیوگرافیک به صورت موفق عمل نکرده و نتیجه مورد نظر را به دست نیاورده است.

دکتر احمد خرم طوسی در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان صحبت درباره فیلم “بیو” را بسیار سخت توصیف و بیان کرد: سختی سخن درباره این فیلم از آن جهت است که با یک ساخت نادرست در مورد ژانر بیوگرافیک مواجه هستیم؛ ظاهرا قرار بوده است کارگردان یک درام بیوگرافیکال بسازد اما در فیلم ساخته شده، نه بیوگرافیک شناخته شده و نه درام.

وی اظهار داشت: مهمترین مسئله زیرسوال برنده فیلم “بیرو” رگه های شخصیت سازی برای این فیلم است که باید به صورت قهرمانی پیش برود، اما این مهم انجام نگرفته است.

این منتقد سینما اضافه کرد: این فیلم که بیوگرافی “علیرضا بیرانوند” است، در حاشیه خود به یک درام پیوند نخورده و اساسا شکل روایی اش آنطور که باید سر و شکل خود را نیافته است لذا آنجا که بیوگرافی به صحنه انتهایی فیلم متصل می شود، تعجب تماشاگر را برمی انگیزد که آیا مسافرت از یک دنیای مستندگونه به یک دنیال واقعی است یا برعکس.

خرم طوسی اظهار داشت: پیچیدگی در فیلم “بیرو” بسیار زیاد است و در بخشهای مختلف به اثری ضد قهرمان بدل شده است.

بیرو فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی “مرتضی علی عباس میرزایی” و تهیه‌کنندگی “مجید برزگر” محصول سال ۱۴۰۰ است که در دومین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به نمایش درآمد.