نمایش سوگ‌خوانی “آینه‌بندان” در مشهد به روی صحنه رفت

همزمان با ایام عزاداری ماه محرم، تئاتر سوگ خوانی "آینه‌بندان" به همت گروه فرهنگی - هنری "ماهو" در مشهد در حال نمایش است.

به گزارش سینما خراسان ، کارگردان سوگ خوانی آینه‌بندان گفت: این اثر نمایشی، سبک جدیدی از تئاتر با عنوان “سوگ خوانی” را به نمایش می گذارد، به نحوی که تلفیقی از سنت مقتل خوانی و هنر نمایشنامه خوانی در ایران است.

امیر محمد اصغری افزود: گروه فرهنگی – هنری “ماهو” این سبک را در اجرای تئاتر از چند سال قبل با داستان های مختلفی از واقعه عاشورا آغاز کرده بودند که شامل “شام عاشورا”، “از عاشورا تا کوفه”، “روایت شام” است، امسال این گروه در سوگ خوانی “آینه بندان” راوی قصه بازگشت کاروان اسرا از شام به مدینه است.

وی بیان کرد: بازیگران این سوگ خوانی، ۱۰ نفر هستند که ۹ نفر از آنان خوانش گر داستان بوده و آن را در سه سطح “اشکها”، “چشمها” و “خورشید و ماه” روایت می کنند.

به گفته وی، هر کدام از این سطحها به مثابه آینه ای می مانند. “اشکها” به زلالی آینه، “چشمها” محلی برای دیدن تصویر مانند آینه و “خورشید و ماه” نیز ساطع کننده نور مانند آینه هستند.

کارگردان سوگ خوانی آینه بندان گفت: نمایشنامه این اثر نمایشی را “سیدمحمدرضا رضوی” از نویسندگان مشهدی نوشته است و بازیگران آن نیز همگی از اعضای گروه فرهنگی – هنری ماهو هستند که از مبتدی تا حرفه ای در آن نقش آفرینی می کنند.

اصغری اضافه کرد: سوگ خوانی “آینه بندان” که از ۲۲ مردادماه در سالن تئاتر مجموعه هلال مشهد آغاز شده است تا ۳۱ مردادماه هر شب در این محل به اجرا در می آید.

ثبت نام و رزرو بلیت از طریق سایت http://mahogroup.ir قابل انجام است.