هزار واکسن فوری به اهالی سینما اختصاص دهید

رییس انجمن مدیران تولید سینمای ایران درخواست کرد که هزار واکسن فوری برای پروژه‌های در حال فیلم‌برداری اختصاص پیدا کند تا عوامل جوانی که در معرض کرونای دلتا هستند و هنوز سنشان به جامعه هدف واکسیناسیون نرسیده‌ است هرچه زودتر ایمن شوند.

به گزارش روز دوشنبه سینما خراسان به نقل از ایسنا ، محمدرضا منصوری افزود : اوضاع کرونا در روند تولیدات سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی اوضاع اسفناکی است، در حال‌ حاضر با اطلاعاتی که جمع‌آوری کردیم حدود ۲۳ پروژه ،شامل فیلم‌های سینمایی و شبکه نمایش خانگی در حال فیلمبرداری است که هم‌ اکنون تولید سه پروژه به دلیل ابتلای عوامل به کرونا متوقف‌ شده است.

وی خاطر نشان کرد : این سوی دلتا طبق گفته‌های علمی، جوانها را بیشتر درگیر می‌کند و در حال حاضر عوامل پشت و جلوی دوربین ما عمدتاً سنین زیر ۳۵ سال هستند و با جدولی که وزارت بهداشت برای واکسیناسیون اعلام کرده‌ است، مشخص نیست که در چه مقطع زمانی به این گروه جوان برسد.

وی ادامه داد : در پروژه‌های در حال فیلمبرداری جوانانی که جلوی دوربین یا پشت دوربین مشغول کارهستند و به سن واکسیناسیون نرسیده اند بیشتر متقاضی واکسن هستند ، ما می‌توانیم با اختصاص دادن ۳۰ واکسن به هر پروژه تولیدی، فیلم یا سریال در شبکه خانگی از بحران گسترده‌تر در سینما جلوگیری کنیم.

رییس انجمن مدیران تولید سینمای ایران گفت : بنابراین اگر هر پروژه سینمایی را متوسط بین ۳۰ تا ۴۰ سهمیه واکسن در نظر بگیریم بیشتر از هزار واکسن نیاز نداریم و این درخواست زیادی از وزارت بهداشت نیست، تا کل پروژه‌های در حال تولید را واکسیناسیون کنیم.

منصوری درخواست کرد تا در اسرع وقت نسبت‌ به واکسن زدن افراد فعال در پروژه‌های در حال تولید اقدام شود تا بیشتر از این هزینه بابت تعطیلی و از دست دادن عزیزان پرداخت نشود.

روشنا