پشت در مانده‌های سینما در «کلوزشات»

تهیه‌کننده «کلوزشات» از حضور علاقمندان پشت در مانده سینما و هنرجویان بازیگری در این برنامه سینمایی خبر داد. به گزارش روز سینما خراسان،به نقل از مهر،سجاد قاطعی تهیه کننده و کارگردان برنامه ترکیبی «کلوزشات» درباره این مجموعه که مدتی است تولید و پخش می‌شود، وی بیان کرد: از سال ۹۷ طرحی داشتم که بتوانم برنامه‌ای […]

تهیه‌کننده «کلوزشات» از حضور علاقمندان پشت در مانده سینما و هنرجویان بازیگری در این برنامه سینمایی خبر داد.

به گزارش روز سینما خراسان،به نقل از مهر،سجاد قاطعی تهیه کننده و کارگردان برنامه ترکیبی «کلوزشات» درباره این مجموعه که مدتی است تولید و پخش می‌شود، وی بیان کرد: از سال ۹۷ طرحی داشتم که بتوانم برنامه‌ای سینمایی تهیه کنم و به مسائل مختص این حوزه بپردازم. شیوع ویروس کرونا باعث شد جدی‌تر این طرح را دنبال کنم و حالا مدتی است که این برنامه به خروجی رسیده است.

وی ادامه داد: آموخته‌ها و تجربه‌های فعالیت‌هایی از جمله بازی در فیلم، سریال، کارگردانی تئاتر و ساخت فیلم کوتاه و حتی ساخت برنامه‌های ترکیبی همه را کنار گذاشتم و با تجهیزاتی که به سختی تهیه کردیم ساخت این برنامه گفتگو محور سینمایی با نام «کلوزشات» را کلید زدم تا به معضلات حوزه سینما از جمله بازیگری بپردازم.

تهیه کننده «کلوزشات» با اشاره به جزئیات این برنامه عنوان کرد: این برنامه در فصل‌های زیادی برنامه‌ریزی شده است که هر فصل ۱۰ قسمت دارد و در هر فصل به یک موضوع کلان حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون می‌پردازد.

پشت در مانده‌های سینما در  «کلوزشات»/ ضبط فصل دوم تمام شد

وی با اشاره به دو فصل ابتدایی این برنامه توضیح داد: ۱۰ قسمت اولیه را ساختیم و آنالیزهایی روی برنامه داشتیم. از افراد صاحب نظر کمک گرفتیم تا کیفیت گفتگو را بالا ببریم. این ۱۰ قسمت با موضوع بازیگری پیش رفت و ادامه چند فصل آینده هم با همین موضوع تولید خواهد شد. ما در فصل اول با بازیگرانی گفتگو کردیم که در سه مقطع پیش از تحصیل بازیگری، حین تحصیل و بعد از فارغ‌التحصیلی علاقه داشتند وارد دنیای بازیگری شوند اما پشت درهای بازیگری و سینما مانده‌اند و در این مسیر با مشکلات و موانع زیادی مواجه شده‌اند.

قاطعی درباره دلیل حضور پیدا کردن این هنرجویان گمنام دنیای بازیگری در برنامه برخلاف دیگر برنامه‌های سینمایی که سراغ سلبریتی ها می‌روند گفت: ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا وقت و هزینه برای این افراد می‌شود؟ اما ما در این برنامه اهداف زیادی داریم و یکی از اهدافمان این است که بازیگران واقعی و متوهم را از یکدیگر تفکیک کنیم و بر این اساس با یک سیستم گفتگوی چالشی پیش می‌رویم. مثلاً سوالاتی از این قبیل مطرح می‌کنیم که چرا فرد با صرف حضور در یک ورکشاپ یا کارگاه فکر می‌کند بازیگر است؟ یا آموزش‌ها و سواد او را به چالش می‌کشیم و همچنین از بدیهیات بازیگری شروع می‌کنیم تا به مسائل کلان‌تر برسیم.

این تهیه‌کننده درباره دیگر محورهای برنامه تصریح کرد: بسیاری از علاقمندان به دنیای بازیگری نمی‌دانند که برای آموزش در این حوزه باید سراغ آموزش‌های خصوصی و کارگاه‌ها بروند یا از آموزش‌های آکادمیک و دانشگاه بهره بگیرند؟ ما در این برنامه به همه این مسائل می‌پردازیم و در گفتگو با هنرجویان از مشکلات و موانعی که باعث شده است پشت درهای سینما بمانند سخن می‌گوییم.

وی با اشاره به آیتم‌های برنامه نیز گفت: این برنامه در حال حاضر یک آیتم برای معرفی کتاب‌های آموزش مرجع با اجرای بهمن وخشور دارد، یک آیتم هم با عنوان «فیلم خوب ببینیم» پخش می‌شود که به معرفی فیلم‌های ایرانی می‌پردازیم. آیتم «کلاکت» را هم به زودی اضافه خواهیم کرد که در هر قسمت موضوعاتی آموزشی درباره بازیگری از قبیل نحوه ارسال رزومه بازیگری به فراخوان‌ها و… مطرح می‌کند و در هر فصل قرار است آیتم‌های بیشتری را در برنامه تولید و اضافه کنیم.

قاطعی در پایان گفت: ضبط فصل دوم برنامه تمام شده و از طریق بسترهای اشتراک ویدیو هر یک هفته در میان در حال انتشار است. طرح و برنامه فصل سوم نیز در حال نگارش است و با توجه به اینکه برنامه کاملاً با هزینه شخصی تولید شده برای فصل جدید به دنبال حامی و سرمایه‌گذار هستم.