کاشمر مجددا صاحب سینما شد

به مناسبت هفته دولت، سینمای ایران شهر کاشمر پس از یک دوره تعطیلی با حضور جمعی از مسوولین این شهرستان بازگشایی و این شهر مجددا صاحب سینما شد.

به گزارش سینما خراسان ، این سینما که سال گذشته دچار حریق شده بود پس از دریافت غرامت از بیمه بازسازی و مراسم افتتاحیه آن با حضور امام جمعه، شهردار و جمعی از مسوولان شهرستان برگزار شد.

بر اساس گفته اصغر کوهسرخی شهردار کاشمر، با حضور به موقع آتش نشانی سال گذشته که این سینما آتش گرفت، از سرایت آتش به سالن اصلی جلوگیری شد.

وی که درمراسم بازگشایی این سالن سینما سخن می گفت افزود: با پیگیری های انجام شده و حضور کارشناسان بیمه، خسارت برآوردی ناشی از آتش سوزی سینما ۱۶ میلیارد ریال اعلام و در فاصله زمانی کوتاهی به حساب شهرداری واریز شد، که با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در حوزه طراحی و معماری در شهرستان داشتیم با واگذاری این مهم به جوانان هنرمند و با استعداد کاشمری، امروز شاهد یک فضای زیبا و در شأن مردم هستیم.

سینما ایران کاشمر تنها یک سالن و ۱۷۰ صندلی دارد، در سال ۱۳۹۷ پس از گذشت ۲۴ سال که در اختیار سازمان هلال‌احمر این شهرستان بود و چند سالی ساختمان آن بلااستفاده بود با پیگیری‌های شورای شهر و دیگر مسئولان شهرستان این ساختمان از مالکیت هلال‌احمر خارج و به شهرداری منتقل شد اما پس از بازسازی و رونق دوباره، در خردادماه سال گذشته دچار آتش سوزی و مجددا غیرفعال شد که اکنون پس از بازسازی بازگشایی شد.

 

مریم جعفرزاده