جزییات هفته آموزش و پژوهش جشنواره تئاتر دانشگاهی اعلام شد

«هفته آموزش و پژوهش» بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با برگزاری چند کارگاه، سمینار، نشست تخصصی و جلسه نمایشنامه خوانی از روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی جشنواره، بخش پژوهشی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با […]


«هفته آموزش و پژوهش» بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با برگزاری چند کارگاه، سمینار، نشست تخصصی و جلسه نمایشنامه خوانی از روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی جشنواره، بخش پژوهشی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با عنوان «هفته آموزش و پژوهش» از روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه با برگزاری جلسات نمایش فیلم، سخنرانی، نمایشنامه خوانی، سیمنارها و نشست های تخصصی مختلف آغاز می شود.

همزمان با برگزاری این رویداد که ۲ روز قبل از برگزاری بخش اجرای آثار صحنه ای جشنواره صورت خواهد گرفت چند کارگاه تخصصی نیز با حضور هنرمندان ایرانی و خارجی در مجموعه های دانشگاهی تهران میزبان دانشجویان شرکت کننده خواهد بود. این در حالی است که به دلیل محدودیت ظرفیت برنامه ها، دانشجویان و هنرمندان علاقه مند به شرکت در رویدادهای هفته آموزش و پژوهش می توانند با تماس به شماره تلفن ۰۹۱۲۸۳۰۵۴۹۹ نسبت به ثبت نام خود اقدامات لازم را انجام دهند.

براساس اعلام دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، برنامه کامل «هفته آموزش و پژوهش» این جشنواره به شرح زیر اعلام شده است:

دوشنبه دوم اردیبهشت

تماشاخانه باشگاه دانشجویان: ساعت ۱۴ تا ۱۵: پخش فیلم و سخنرانی kagami jishi و ozu jasujiro از مرکز مطالعات ژاپن در ایران.

سالن اصلی باشگاه دانشجویان: ساعت ۱۵ تا ۱۶: بخش پژوهش – «بررسی سیر تحول تئاتر ابتدای قرن بیستم از زاویه دید بدن» با سخنرانی سجاد شفیعی فر/ ساعت ۱۶ تا ۱۷: بخش پژوهش – «مطالعه بوردیویی بر پیدایش و سیردگرگونی سیاه بازی در ایران» با سخنرانی زهرا شیروانی/ ساعت ۱۷ تا ۱۸: بخش پژوهش – «مشاهده و تصاحب؛ بررسی دیالکتیک شرق و غرب در روند مدرن سازی گونه های نمایشی ژاپن بر مبنای نظریات دت سوزوکس و مطالعه موردی بر آثاریوکو میشما و اجرای اینشتین در ساحل اثر رابرت ویلسن» با سخنرامی محمد اوحدی حائری.

سه شنبه سوم اردیبهشت

سالن اصلی باشگاه دانشجویان: ساعت ۱۰ تا ۱۳ : کارگاه – «دراماتورژِی صدا» با حضور علی شمس/ ساعت ۱۴ تا ۱۵: نمایشنامه خوانی – «دربسته» نوشته ژان پل سارتر- با همکاری انجمن دوستی ایران و فرانسه/ ساعت ۱۵ تا ۱۶ : سمینار- «بررسی تطبیقی صحنه آرایی حماسی در ادبیات نمایشی ایران و فرانسه» با سخنرانی سهراب احمدی و علی صابونچی؛ «تئاتر در گرجستان»/ ساعت ۱۶ تا ۱۷ : بخش پژوهش – «مفهوم جابه جایی قدرت در نمایشنامه های شکسپیر: مطالعه موردی شاه لیر، ژولیوس سزار و مکبث با سخنرای احمد خالقی/ ساعت ۱۷ تا ۱۸: بخش پژوهش – «خود آیینی تئاتر همچون مقاومت» با سخنرانی نوید قویدل/ ساعت ۱۸ تا ۲۱ : پنل پژوهشی – «تئاتر و علوم شناختی» با حضور محمد شهبا و علی منصوری.

چهارشنبه چهارم اردیبهشت

سالن اصلی باشگاه دانشجویان: ساعت ۱۰ تا ۱۳ : کارگاه – «دراماتورژِی صدا» با حضور علی شمس/ ساعت ۱۴ تا ۱۵ : نمایشنامه خوانی – «هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد»؛ وحید منتظری/ ساعت ۱۵ تا ۱۶ : نمایشنامه خوانی – «سواحل غم انگیزآکرون»؛ مهین بهزادی مهرداد/ ساعت ۱۶ تا ۱۷ : سمینار – «فرهنگ بصری در عصر دیجیتال و تاثیر آن بر هنرهای نمایشی» با سخنرانی پریسا عباس زاده/ ساعت ۱۷ تا ۱۸: سمینار – «مرگ تئاتر: نگاهی آسیب شناسانه بر مفهوم همکاری در فرآیند تولید خلاقه تئاتر کنونی دانشگاه ایران» با سخنرانی محمد اوحدی حائری.

تالار استاد صمیمی مفخم دانشگاه تهران: ساعت ۱۶ تا ۲۰: کارگاه – «من/ تو، من» با حضور حبیب ارمکان و سعید اکبرزاده.

پنجشنبه پنجم اردیبهشت

سالن اصلی باشگاه دانشجویان: ساعت ۱۰ تا ۱۳: کارگاه – «کلاس نمایشنامه نویسی شیوه جریان سیال ذهن» با حضور سیاوش پاکراه/ ساعت ۱۴ تا ۱۵: نمایشنامه خوانی – «فرآیند»؛ علی کرسی زر/ ساعت ۱۵ تا ۱۶ : نمایشنامه خوانی – «گاری گت گت»؛ فرشاد قاسمی/ ساعت ۱۶ تا ۱۷: سمینار- «ردپای چارچوب اسکرام در روند تولید تئاتر استانیسلاوسکی و گروتفسکی با نظر به نمایش های «مردگان زرخرید» و«تارتوف» استانیسلاوسکی و پروژه تئاتر عینی گروتفسکی» با سخنرانی عباس حاتمی/ سمینار – «عوامل موثر در نگرش نسبت به تئاتر و قصد خرید بلیت» با سخنرانی پریا انصار دزفولی/ ساعت ۱۷ تا ۱۸ : سمینار – «تعزیه پژوهی با رویکرد متریالیستی» با سخنرانی سجاد یاری.

تالار استاد صمیمی مفخم دانشگاه تهران: ساعت ۱۶ تا ۱۹ : کارگاه – «بیان پویایی در مونولوگ های کلاسیک» با حضور lrakli Gogia از گرجستان (جلسات بعدی: ۶ و ۷ اردیبهشت.)

جمعه ششم اردیبهشت

تماشاخانه «فانوس»: ساعت ۱۰ تا ۱۳: کارگاه – «مکان: نقطه شروع (پیش گفتاری تئوری و عملی در باب روند خلق در مکان های غیر تئاتری)» با حضور ندا شاهرخی، یاسمی خواجه ای.

تالار خورشیدی دانشگاه هنر: ساعت ۱۶ تا ۲۰: کارگاه «تکنیک های حرکتی معاصر و بداهه پردازی» با حضور Ismet Koroglu از ترکیه.

سه شنبه دهم اردیبهشت

سالن اصلی باشگاه دانشجویان: ساعت ۱۰ تا ۱۳: پنل پژوهشی و آموزشی «آشنایی با نمایش های ایرانی و تعزیه و اجراخوانی گردآفرید؛ مقدمه ای بریک تجربه» با حضور داود فتحعلی بیگی، رحمت امینی و سجاد یاری.

تالار خسروی دانشگاه هنر: ساعت ۱۷ تا ۲۰ : کارگاه «صحبت با اشیا» با حضور Marius Schaffter و Jerome stunzi از کشور سوییس.

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.