ساخت پردیس سینمایی جدید در شهر شاندیز آغاز شد

رییس گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ساخت پردیس سینمایی در طرح پدیده شاندیز واقع در این شهر شاندیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شده است.

به گزارش سینما خراسان ، سوسن محمدزاده  افزود: ماه قبل موافقت اصولی برای ساخت این پردیس سینمایی در طرح پدیده شاندیز صادر شد و اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این پردیس سینمایی ۶ سالن خواهد داشت اما هنوز تعداد صندلی های آن مشخص نیست.

رییس گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به دیگر طرحهای مربوط به بازگشایی سینماهای تعطیل در استان گفت: ۲ سینمای تربت جام و تربت حیدریه که از زمان شیوع کرونا تعطیل شده بودند مراحل تجهیز و بازگشایی شان در حال انجام است.

محمدزاده افزود: سینمای تربت جام به شهرداری تعلق داشت و سینمای تربت حیدریه مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که تجهیز و بازگشایی مجدد آنها به بخش خصوصی واگذار شد.

وی ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر مراحل تجهیز سینماهای مزبور به پایان برسد و برای نمایش فیلمهای جشنواره فیلم فجر امسال در بهمن ماه آماده شوند.

رییس گروه سینمایی و سمعی- بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراحل تجهیز سینمای گلبهار نیز توسط بخش خصوصی در حال اتمام است که امید است به زودی به بهره برداری برسد.

هم‌اینک گروه شرکتهای پدیده در قالب ۶ شرکت اصلی و ۲ مؤسسه وابسته در حال فعالیت است. این شرکت ۲ سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین ۲ هزار نفر در بخش های مختلف شرکت پدیده در شهر شاندیز واقع در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مشهد مشغول کار هستند.