یکی از گمشدگان نظام جمهوری اسلامی هنر انقلابی است

اسماعیل اصغرزاده در گفتگو با سینما خراسان اظهار نمود: در زمان شهید اصغرزاده این مرزبندی ها برای هنر انقلابی وجود نداشت. برادر شهید اصغرزاده ادامه داد خط، روش و حرکت شهید اصغرزاده سمت و سوی هنر متعهد انقلابی را داشت. همین که از سینمای داستانی جدا شد و به سینمای مستند روی آورد رسیدن به […]

اسماعیل اصغرزاده در گفتگو با سینما خراسان اظهار نمود: در زمان شهید اصغرزاده این مرزبندی ها برای هنر انقلابی وجود نداشت.

برادر شهید اصغرزاده ادامه داد خط، روش و حرکت شهید اصغرزاده سمت و سوی هنر متعهد انقلابی را داشت. همین که از سینمای داستانی جدا شد و به سینمای مستند روی آورد رسیدن به هنر متعالی، انقلابی و برای بیان آرمان تشیع بوده است.

وی با بیان اینکه هنرمند انقلابی کسی است که در راستای اهداف انقلاب گام برمی دارد افزود: شهید اصغرزاده نگاه انسانی به سینما داشت و تلاش می کرد خروجی فیلم هایش تاثیر گذار و نگاه انسانی داشته باشد.

اصغرزاده عنوان کرد با ساختن مستند ماندگار” نفس های ماندگار” وی توانست یک نگاه ویژه و جدیدی در بحث مستند به وجود آورد و با سبک و سیاق خودش مستند بسازد که این موضوع باعث شد یک سری از افراد با همین نگاه وارد سینمای مستند شوند.

برادر شهید اصغرزاده با بیان اینکه این شهید با ساخت مستندی در رابطه با جام جهانی باعث شد هویت ملی برای ایرانیان خارج از کشور حفظ شود گفت: این موضوع باعث شد بسیاری از عوامل و شخصیت هایی که در این مستند کار می کردند به علت ارتباط انسانی که شهید با آنها برقرار کرده بود تا مدت ها با او در ارتباط باشند.

وی هنر انقلابی را یک بازگشت و باز مهندسی نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یکی از گمشدگان نظام جمهوری اسلامی هنر انقلابی است.

گفتنی است سید ابراهیم اصغرزاده متولد سال ١٣۴۶ در مشهد و فارغ‌التحصیل رشته تدوین از دانشگاه تهران بود که با بازی در فیلم «مهاجر» ابراهیم حاتمی‌کیا وارد عرصه حرفه‌ای سینما شد و در پروژه‌های سینمایی متعددی به‌عنوان دستیار، برنامه‌ریز، مجری طرح، مدیر تولید و حضور داشت و آثار مستند فاخری از جمله «سفر نفت»، «نفس‌های ماندگار» و «سکوت طولانی» به یادگار مانده است. ابراهیم در سال ۱۳۸۰ برای زیارت عازم کربلا می‌شود و قصد دارد براساس متن کتاب «فتح خون»، اثرشهید آوینی، مستندی درباره واقعه عاشورا بسازد، او پس از بازگشت و در حالی که برای تکمیل مستند «کاغذهای بی جواب» صبح ٢٣بهمن١٣٨٠ ،سوار بر هواپیما به سمت خرم‌آباد در حرکت بود که دچار سانحه هوایی شده و به کاروان همرزمان مهاجرش پیوست.