سالن‎های مجهز مشهد زمینه اکران کامل جشنواره در این شهر را فراهم کرد

گفتگوی اختصاصی با ابوالحسن داوودی: سالن‎های مجهز مشهد زمینه اکران کامل جشنواره در این شهر را فراهم کرد/ نگرانی‎هایی درخصوص عدم وصول درآمدهای اکران به سینماگران وجود دارد ابوالحسن داوودی گفت: اخیراً شاهد نوسازی گسترده پردیس های سینمایی در کلانشهرهای همچون مشهد، اصفهان و شیراز بوده ایم. اگرچه زمان زیادی تلف شده است اما شنیدن […]

گفتگوی اختصاصی با ابوالحسن داوودی:

سالن‎های مجهز مشهد زمینه اکران کامل جشنواره در این شهر را فراهم کرد/ نگرانی‎هایی درخصوص عدم وصول درآمدهای اکران به سینماگران وجود دارد

ابوالحسن داوودی گفت: اخیراً شاهد نوسازی گسترده پردیس های سینمایی در کلانشهرهای همچون مشهد، اصفهان و شیراز بوده ایم. اگرچه زمان زیادی تلف شده است اما شنیدن خبر اکران کامل جشنواره در مشهد برای همه سینماگران دلگرم کننده بود.

به گزارش ستادخبری معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ابوالحسن داوودی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این ستاد خبری اظهارداشت: واگذاری اجرای جشنواره به بخش خصوصی ازجمله اقدامات قابل تحسین حوزه هنری در سالهای اخیر است. من به کلی با هرگونه نظارت خارج از چارچوب دولت بر حوزه های هنری مخالف هستم و از هر اقدامی که بازوی اجرایی بخش خصوصی را در بخش های هنری درگیر کند، حمایت میکنم.

وی ادامه داد: البته منظور از بخش خصوصی، شرکت های پیمانکاری مسئول و متعهدی هستند که بتوانند از عهده اجرای جشنواره برآیند؛ بدون اینکه دردسر های اجرای دولتی تکرار شود. تنها در اینصورت میتوان انتظار برآیند و نتیجه شایسته را داشت.

این کارگردان مطرح سینما با انتقاد از اینکه جشنواره فجر تاکنون گستردگی ملی مناسبی نداشته است، خاطرنشان کرد: از سال ها قبل، ایده اکران جشنواره در کلانشهرهایی غیر از تهران مطرح بود. اینکه زمان زیادی برد تا جشنواره را به شهرستان ها ببریم، دلایل فنی خاصی داشت ازجمله عدم وجود پیش زمینه های تکنیکی برای اجرای برنامه ها و اکران فیلم ها که خوشبختانه در سالهای اخیر، شاهد نوسازی گسترده پردیس های سینمایی در کلانشهرهای همچون مشهد، اصفهان و شیراز بوده ایم. اگرچه زمان زیادی تلف شده است اما شنیدن خبر اکران کامل جشنواره در مشهد برای همه سینماگران دلگرم کننده بود.

وی افزود: تنها یک دغدغه دیگر برای هنرمندان عرصه سینما باقی مانده است و آن نگرانی ها درباره عدم بازگشت درآمدهای فروش و اکران در شهرستان هاست. بعضی نگرانند که مبادا گسترش اکران در شهرستان ها با سوء مدیریت هایی در زمینه بودجه و سازوکار اکران روبه رو شود و درنتیجه حاصل فروش فیلم ها به دست اندرکاران هرفیلم بازنگردد.

ابوالحسن داوودی در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره اسکار یا خرس طلایی برلین هم در سطح ملی اکران می شوند، تصریح کرد: در فستیوال های بین المللی، اکران به معنایی که در جشنواره فجر اجرا می شود، وجود ندارد. به این معنا که فیلم های دیده شده توسط مردم، درنهایت جمع آوری و وارد فستیوال می شوند بنابراین اساساً احتیاجی به ملی کردن این جشنواره ها وجود ندارد اما در جشنواره فجر، ما نیاز داریم فیلم ها توسط مردم دیده شود و بنابراین هرچه مخاطب از نظر کمیت و سلیقه گسترده تر باشد و اکران ها در حجم گسترده تری انجام شود، بازدهی بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/