«صد در صد» بدون تبلیغات موفق بود/ اجرا در یک تماشاخانه تازه تأسیس

مرتضی اسماعیل کاشی از اجرای یک اثر نمایشی جدید با حضور ۳۵ نفر از هنرجویانش در تماشاخانه تازه تأسیس «هیلاج» خبر داد. مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «صد در صد» را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه دارد، در این باره به سینما خراسان گفت: نمایش «صد درصد» آخرین […]


مرتضی اسماعیل کاشی از اجرای یک اثر نمایشی جدید با حضور ۳۵ نفر از هنرجویانش در تماشاخانه تازه تأسیس «هیلاج» خبر داد.

مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «صد در صد» را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه دارد، در این باره به سینما خراسان گفت: نمایش «صد درصد» آخرین روزهای اجرای خود را سپری می‌کند که در دور جدید اجرا در سال جدید نزدیک به ۶۰ اجرا داشته است و خوشبختانه مورد استقبال زیادی از سوی مخاطبان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نکته جالب این است که ما هیچ کار تبلیغاتی روی نمایش انجام نمی‌دهیم و خود مخاطبان مشتاق دیدن نمایش هستند و به دوستانشان هم پیشنهاد می‌دهند. ما حتی مخاطبانی داریم که برای چندمین بار به دیدن این نمایش نشسته‌اند بدون اینکه گروه نمایش بخواهد تبلیغاتی برای اثر انجام دهد.

اسماعیل کاشی درباره دیگر فعالیت‌هایش نیز بیان کرد: در حال آماده سازی یک اثر نمایشی جدید هستم که مراحل آخر تمرین‌ها را سپری می‌کند و در حال روتوش نهایی متن و میزانسن، طراحی لباس و گریم و آهنگسازی کار هستیم. این نمایش که هنوز نام آن قطعی نشده است از ابتدای تیرماه در تماشاخانه تازه تأسیس هیلاج که زیرمجموعه مدرسه سینمایی هیلاج به مدیریت امیرشهاب رضویان است به صحنه می‌رود.

بازیگر نمایش «ویتسک» متذکر شد: این متن نمایشی را با همکاری هاله مشتاقی نیا نوشتم و برداشتی از چند متن برتولد برشت محسوب می‌شود در واقع نمایش فضای آثار برشت را دارد اما متن کاملاً اورژینال نوشته شده است. این نمایشنامه حاصل تعاملی است که با هاله مشتاقی نیا در فضای تمرین‌های کارگاهی داشتیم و به این شکل متن کامل شده است.

وی در پایان درباره تجربه همکاری با هاله مشتاقی نیا عنوان کرد: این نویسنده تخصص زیادی در نگارش فضاهای رئالیستی و شخصیت پردازی آدم‌های واقعی و روز جامعه را دارد و روی روابط انسان‌های پژوهش زیادی داشته است در عین حال تجربیات من بیشتر مبتنی بر تئاتر فیزیکال، حرکت و تصویرسازی بوده است اما این همکاری باعث شد تا هر ۲ از تجربیات هم استفاده کنیم. در واقع این اثر نمایشی ترکیبی از قصه گویی و تئاتر فیزیکال و مبتنی بر تصویرسازی خواهد بود که با حضور ۳۵ نفر از هنرجویان من روی صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه هیلاج در خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۲۲ واقع شده است.