انتشار یک آلبوم برای ادای دین به تاریخ موسیقی کلاسیک

بابک ولی پور نوازنده و آهنگساز موسیقی از انتشار یک آلبوم موسیقی با عنوان «ماریا در ساعت چهار» در فضایی متفاوت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، بابک ولی پور، ضمن اشاره به جزییات آلبوم موسیقی «ماریا در ساعت چهار» بیان کرد: این آلبوم شامل ۱۴ قطعه از دوره‌های […]

بابک ولی پور نوازنده و آهنگساز موسیقی از انتشار یک آلبوم موسیقی با عنوان «ماریا در ساعت چهار» در فضایی متفاوت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، بابک ولی پور، ضمن اشاره به جزییات آلبوم موسیقی «ماریا در ساعت چهار» بیان کرد: این آلبوم شامل ۱۴ قطعه از دوره‌های مختلف تاریخ موسیقی است که همگی برای تک نوازی گیتار کلاسیک ساخته یا تنظیم شده‌اند. در این آلبوم آثاری از یوهان سباستین باخ، فرانسیسکو تارگا، هیتور ویلالوبوس، آگوستین باریوس و سایر آهنگسازان صاحب‌نام تاریخ گیتار کلاسیک گنجانده شده است.

وی افزود: این مجموعه ادای دینی کوچک به تاریخ باشکوه گیتار کلاسیک بوده که به اعتقاد من تاریخی سرشار از تلاش و زیبایی است البته که بنده در انتخاب قطعات، سلیقه‌های مختلف و جایگاه آهنگسازان را در نظر داشته‌ام. این آلبوم اولین اثر بنده در زمینه تک نوازی است که توسط نشر «تلسک» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

بابک ولی پور از جمله نوازندگان جوان حوزه موسیقی است که آموختن موسیقی را از سال ۷۳ با شرکت در کارگاه های ارف سودابه سالم آغاز و در ادامه جذب نوازندگی گیتار شد. به گفته این هنرمند شرکت در کلاس آقایان کیوان میرهادی، سیمون آیوازیان، شاهرخ رحیمی، سیامک ولائی، مهرداد پاکباز، پدرام فلسفی و خانم‌ها لی‌لی افشار و گلفام خیام در شکل‌گیری نوازندگی او اثر بخش بوده است.

این نوازنده برای تکمیل دانسته‌ها و ارتقای سطح نوازندگی در مستر کلاس‌های مشاهیری چون دیوید راسل، روبرتو آسل، پاول اشتایدل، لورنزو میکلی، شین‌ای‌چی فوکودا، مارسین دیلا، خوزه سرگی رامیرز، نیکیتا کوشکین و سابرینا ولاسکالیچ حاضر شده است.

نوشتن درباره تکنیک‌های گیتار کلاسیک و تاریخ این ساز و ترجمه مقالات در حوزه موسیقی و فلسفه موسیقی از دیگر فعالیت های ولی‌پور است که از جمله آن می توان به ترجمه کتاب هایی چون «درس‌هایی از دیوید راسل»، «تمرین‌های آمادگی برای گیتاریست کلاسیک» و «مقدمات فراگیری گیتار فلامنکو» نوشته‌ گوهر واردانیان اشاره کرد. این در حالی است که همکاری با آنسامبل گیتار فلسفی و اجرای آثاری از دوره‌های مختلف موسیقی با این گروه و تاسیس «آنسامبل گیتار تهران» با نوازندگی کیوان میرهادی و بابک ولی‌پور و همکاری با آنسامبل قنبری‌مهر به منظور اجرای آثار برای گیتار و ترکیب مختلفی از سازهای زهی از جمله فعالیت های او در عرصه آهنگسازی و نوازندگی است.