«باپا» و «ریاضی‌دان‌ها» مقابل دوربین می‌روند/ موافقت با ساخت ۹ اثر

شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۹ اثر موافقت کرد که فیلم کوتاه «باپا» به نویسندگی و کارگردانی حسین مهری و مستند «ریاضی‌دان‌ها» به کارگردانی حسین مهکام از جمله این آثار هستند.

به گزارش سینما خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت چهار عنوان فیلم کوتاه داستانی و یک عنوان فیلم بلند داستانی و ۲ عنوان فیلم بلند مستند و ۲ عنوان فیلم کوتاه مستند غیرسینمایی موافقت کرد.

در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی‌ «سایه بید» به تهیه‌کنندگی غلامرضا محمدزاده، نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا کریمی امینی، «باپا» به تهیه‌کنندگی امیر صیدآبادی، نویسندگی و کارگردانی حسین مهری، «یک جعبه آرزو» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی فرزیو بختیاری، «ساحل متروک» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی سیدرضا کاظمینی و فیلم‌ بلند داستانی «چرخ کبود» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی و نویسندگی امیرحسین کلهرنیا موافقت شد.

فیلم‌های بلند مستند «ریاضی‌دان‌ها» به تهیه‌کنندگی حمید شیخ محمدی و کارگردانی حسین مهکام و نویسندگی حسین مهکام و حمید شیخ محمدی، «تهران بانکوک» به تهیه‌کنندگی محمدحسین انصاری و کارگردانی و نویسندگی سیدمسعود امامی موفق به کسب پروانه ساخت غیرسینمایی شدند.

همچنین مستندهای کوتاه «ایران سیزده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی و نویسندگی امیر هوشنگ تاجی و «برکه‌های آینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی و نویسندگی مهرناز علینقی پور پروانه ساخت غیرسینمایی را کسب کردند.