روایت ۵ نفر از خاطرات خانه‌ای که نیست/ ۲ اجرا از یک نمایشنامه

کامران شهلایی نویسنده نمایشنامه «خاطرات خانه‌ای که نیست» از اجرای این اثر نمایشی توسط ۲ گروه مختلف در جشنواره تئاتر «مقاومت» خبر داد و درباره ویژگی‌های این نمایشنامه توضیحاتی ارائه کرد. کامران شهلایی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در گفتگو با سینما خراسان درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش گفت: در هفدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» با نمایشنامه «خاطرات خانه‌ای […]


کامران شهلایی نویسنده نمایشنامه «خاطرات خانه‌ای که نیست» از اجرای این اثر نمایشی توسط ۲ گروه مختلف در جشنواره تئاتر «مقاومت» خبر داد و درباره ویژگی‌های این نمایشنامه توضیحاتی ارائه کرد.

کامران شهلایی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در گفتگو با سینما خراسان درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش گفت: در هفدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» با نمایشنامه «خاطرات خانه‌ای که نیست» حضور دارم. این نمایشنامه همزمان توسط ۲ گروه نمایشی برای اجرا در جشنواره آماده می‌شود. محمدجواد شریفی و پریا بابایی در بخش دانشجویی و امین اشرفی در بخش اصلی این نمایش را به صحنه می‌برند.

وی ادامه داد: هر گروه به سبک و سیاق و شیوه خودشان نمایش را آماده کرده‌اند. البته من هنوز کارها را ندیده‌ام اما اجازه هرگونه خلاقیت در نمایش را به کارگردان‌ها دادم. این آثار این روزها در حال تصویربرداری هستند تا برای اجرای آفلاین در جشنواره ارائه شوند.

این نمایشنامه‌نویس درباره داستان نمایشنامه توضیح داد: «خاطرات خانه‌ای که نیست» ماجرای خانواده‌ای خوشبخت را در سال ۶۵ در کرمانشاه روایت می‌کند تا اینکه در اثر اصابت بمب به خانه‌شان ۴ نفر از اعضای خانواده کشته می‌شوند و تنها یکی از آنها زنده می‌ماند اما مشخص نیست که این یک نفر کدامیک از ۵ فرد خانواده است چون هیچکدام از آنها نمی‌خواهد نفر پنجم باشد. با تمام تلخی‌هایی که این روایت و کلاً آثار مربوط به دفاع مقدس دارند اما نمایشنامه، اثر شیرینی است و مخاطبان از دیدن آن لذت می‌برند.

شهلایی درباره دیگر فعالیت‌هایش بیان کرد: من دبیر نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران هستم که البته این روزها به دنبال تامین بودجه جشن هستیم. بودجه جشنواره، هم از طریق منابعی چون خانه تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی و هم از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود و همه برنامه‌ریزی‌ها و مشخص شدن زمان برگزاری و تقویم جشن منوط به تامین بودجه است بنابراین تا زمانی که نتوانیم بودجه مورد نظر را دریافت کنیم زمان برگزاری جشن مشخص نیست.

وی در پایان درباره پایان نگارش نمایشنامه‌ای که درباره زندگی فروغ فرخزاد است، عنوان کرد: نگارش نمایشنامه «فروغ، پرویز، کامی و فروغ» را که تولد فروغ فرخزاد تا ۱۳۳۵ و سفر او به ایتالیا را در برمی‌گیرد به پایان رسانده‌ام. در نگارش این نمایشنامه تلاشم این بوده که نگاه درست و منصفانه‌ای به شخصیت فروغ فرخزاد داشته باشم. همچنین ایده‌ای برای اجرای یک کار محیطی در فضای باز فرهنگسرای نیاوران دارم که درباره طبیعت و ذات انسان است. متن نمایشنامه توسط گروهی از نویسندگان نوشته خواهد شد اما هنوز به مرحله عمل نرسیده است.