روز هشتم؛ برج میلاد در تصاحب سینمای کودک و نوجوان

خانه جشنواره در برج میلاد در هشتمین روز نمایش فیلم‌ها با اکران سه اثر در گونه کودک و نوجوان به تصاحب آثار سینمایی این حوزه در آمد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، کم‌کم جشنواره به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و این اتفاق به فراخور روزهای پایانی هفته، جمعیت زیادی را روانه سینماها و به ویژه برج میلاد به‌عنوان خانه جشنواره کرده است.

روز هشتم جشنواره (پنجشبه ۱۹ بهمن) به امین تارخ تقدیم شد که پخش تصاویری از این سینماگر محبوب، با تشویق قابل‌توجهی از سوی مخاطبان همراه بود.

روز هشتم و اکران چهار فیلم

در هشتمین روز نمایش فیلم برای اهالی رسانه و منتقدان، باغ کیانوش به روی پرده رفت که بسیار بیشتر از آنچه از آن انتظار می‌رفت ظاهر شد. مخاطبان هم پس از اتمام نمایش فیلم، با تشویق‌های خود، استقبال خوبی از این فیلم به عمل آوردند.

پس از اتمام این فیلم، به مخاطبانی که از سالن خارج می‌شدند، موز داده شد که ارتباطی کاملا مستقیم با فضای داستانی اثر داشت و ابتکار جالبی بود.

آبی روشن نیز دومین فیلم این روز بود که واکنش‌های متفاوتی را به خود دید و برخی از مخاطبان اثر، با تماشای فصل پایانی فیلم، تحت‌تاثیر قرار گرفتند.

نوروز، فیلم سوم روز هشتم بود که به دلیل بازی علی نصیریان و مهدی هاشمی، استقبال بسیارخوبی از آن به عمل آمد. آخرین فیلم این روز نیز ببعی قهرمان بود تا ترکیب هشتمین روز نمایش فیلم در خانه جشنواره، متمایل به گونه کودک و نوجوان باشد.

پس از پایان فیلم نوروز، دبیر جشنواره به همراه مدیر روابط‌عمومی، روبه‌روی خبرنگاران نشست و اسامی داوران بخش ملی و بین‌الملل این دوره را اعلام کرد.

تکلیف بی‌بدن مشخص شد

مجتبی امینی طی گفت‌وگویی تقریبا تکلیف بسیاری از گمانه‌زنی‌های این روزها را مشخص کرد. امینی با قاطعیت اعلام کرد که فیلم بی‌بدن وارد بخش سودای سیمرغ نمی‌شود. گفت که «برای سال آینده، بخش سیمرغ مردمی خواهیم داشت». همچنین گمانه‌زنی‌ها مبنی بر دعوت از مجید مجیدی برای حضور در هیات داوران را رد کرد. امینی همچنین اعلام کرد که «در دوره کنونی، شور و حرارت به جشنواره بازگشته و استقبال مردم از این رویداد، بسیار خوب بوده است.»

در انتهای گفت‌وگو با آن‌که وقت تمام شده بود، اما دبیر جشنواره در برابر این پرسش که آیا برای سال آینده نیز در راس مدیریت جشنواره قرار خواهد داشت یا خیر، به لبخندی بسنده کرد و تلاش‌ خبرنگاران ایرنا در این مدت را ستود.

در هشتمین روز جشنواره، ۷ نوبت فوق‌العاده برای اکران فیلم ها در پایتخت تعریف شد که برای فیلم‌های دو روز دیرتر، شه‌سوار، تمساح خونی، احمد، مجنون و آبی روشن اعمال شد.

استقبال عمومی از اکران های مردمی و پایان اکران در برج میلاد

استقبال در سینماهای مردمی هم به اوج خود رسیده و اگر تمایل کامل تهیه‌کنندگان به رضایت جهت نوبت های فوق‌العاده باشد، قطعا تعداد این اکران ها به حداقل، دو برابر وضعیت کنونی افزایش خواهد یافت. البته بیشتر تهیه‌کنندگان بخش خصوصی معتقد هستند که افزایش نوبت های فوق‌العاده درحالی‌که سیمرغ مردمی اهدا نمی‌شود، خسارت مستقیمی بر اکران عمومی فیلم آنها وارد خواهد آورد و به همین دلیل رضایت نمی‌دهند تا فیلم آنها در تمام نوبت‌های فوق‌العاده درخواستی، نمایشی داشته باشد.

اما امروز، نهمین روز جشنواره – ۲۰ بهمن ۱۴۰۲- نمایش فیلم در برج میلاد به اتمام می‌رسد، اما این نمایش‌ها در سینماهای مردمی تا پایان یکشنبه هفته بعد – ۲۲ بهمن ۱۴۰۲- ادامه دارد. بنابراین انتظار می‌رود که با توجه به تعطیلی‌های پیش‌رو، علاوه بر اینکه بر تعداد نوبت های فوق‌العاده افزوده شود بلکه، روند استقبال از آثار نیز به اوج خود برسد.