سومین برنامه از پاتوق فیلم مشهد همراه با “بومرنگ”

در سومین برنامه از پاتوق فیلم مشهد، "بومرنگ" اثری از اشکان ضیایی، فیلمساز مشهدی در پردیس سینمایی هویزه به نمایش درآمد.

به گزارش سینما خراسان، برنامه پاتوق فیلم مشهد عصر شنبه به همت انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند این شهر با هدف نیازسنجی و برقراری ارتباط با فیلمسازان و منتقدین برگزار شد که استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمد.

نویسنده و کارگردان فیلم “بومرنگ” در نشست تحلیل فیلم که بعد از نمایش آن برگزار شد، گفت: این فیلم در سال ۱۳۸۹ با تهیه کنندگی مصطفی نوکار و بازیگرانی از جمله روناک یونسی، سعید تهرانی، محمود جعفری، الیزابت امینی و محمود مقامی ساخته شد.

اشکان ضیایی افزود: اکنون که بعد از ۱۲ سال فیلم خود را دوباره روی پرده سینما تماشا کردم، برای من بسیار جذاب بود، زیرا با اینکه فناوری فیلمسازی بسیار تغییر کرده و”بومرنگ” با نسل قدیم فیلمبرداران چه در زمینه تصویربرداری و چه در زمینه تدوین ساخته شده است اما هنوز کیفیت بسیار مناسبی دارد و از این موضوع خرسند هستم.

وی اظهار داشت: ساخت فیلم “بومرنگ” با جمال گلی به عنوان تهیه کننده آغاز شد اما با تهیه کنندگی مصطفی نوکار به پایان رسید، کل فیلم ۹۰ دقیقه است اما دشواریهای زیادی داشته است.

ضیایی در پاسخ به سوالی در خصوص علت نامگذاری “بومرنگ” بر روی این فیلم گفت: “بومرنگ” یک وسیله شکار در استرالیا است که شما وقتی آن را پرتاب می کنید دوباره با طی همان مسیر به سوی شما بازمی گردد، مضمون این فیلم همین گونه است، در حالی که از انجام برخی کارها در طول روز نیت بدی نداریم اما ممکن است کارهای ما عواقب ناخوشایندی برای دیگران به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در واقع ما آگاه نیستیم که برخی اتفاقات بد می تواند از خود ما شروع شده باشد، یک اشتباه خیلی کوچک و سهل انگاری از سوی ما ممکن است نتایج بدی را به دنبال داشته باشد و عواقب آن به سوی ما بازمی گردد، گاهی اوقات متوجه انعکاس و عواقب بد کارهایمان می شویم و گاهی هم متوجه نمی شویم.

ضیایی اضافه کرد: نوشتن فیلمنامه “بومرنگ” در نتیجه اتفاقی بود که برای من رخ داد، نمایش های قبلی فیلم نیز بازخوردهای جالبی داشت، فردی بوده تا یک هفته برای من پیامک ارسال می کرد و از تاثیرات تماشای این فیلم بر روی زندگیش می گفت، یا سعید تهرانی، بازیگر فیلم گفته بود که “بومرنگ” توانسته برادر اهل موسیقی اش را که هیچ علاقه ای به سینما نداشته، به این عرصه علاقه مند کند به طوری که این فیلم را خریداری کرده و به چند نفر هدیه نموده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بازیگران این فیلم گفت: روناک یونسی و سعید تهرانی فیلمنامه “بومرنگ” را بسیار دوست داشتند، قبل از روناک یونسی، به لیلا حاتمی پیشنهاد نقش اول را داده بودم اما ایشان در خارج از کشور بود و امکان بازی در فیلم را نداشت.

کارگردان “بومرنگ” کل هزینه فیلم را ۹۰ میلیون تومان ذکر و بیان کرد: خوشبختانه بازیگران فیلم همراه بودند و دستمزد زیادی طلب نکردند لذا فیلم مقرون به صرفه ساخته شد.

خلاصه داستان فیلم از آن قرار است که، مونا دانشجوی پزشکی است و در تهران به تنهایی زندگی می کند. اتفاقاتی برای او پیش آید که گویا از طرف پسر جوانی است که زیرکانه و بدون باقی گذاشتن ردی از خود، برای او ایجاد مزاحمت می کند. این مسئله کم کم جدی می شود و نگرانیهایی را برای او و دوستش هاله به وجود می آورد. پای پلیس به ماجرا باز می شود اما باز هم اتفاقات مشکوک ادامه پیدا می کند، تا اینکه ردی از جوان پیدا می شود اما …