علی اصغر بیانی به خانه ابدی بدرقه شد

مراسم تشییع پیکر علی اصغر بیانی عارف و موسیقی شناس کشورمان صبح امروز چهاردهم بهمن ماه با حضور هنرمندان برگزار شد. به گزارش سینما خراسان، مراسم تشییع پیکر علی اصغر بیانی عارف و موسیقی شناس کشورمان صبح امروز دوشنبه چهاردهم بهمن ماه در مجموعه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر با حضور تعداد زیادی از هنرمندان […]


مراسم تشییع پیکر علی اصغر بیانی عارف و موسیقی شناس کشورمان صبح امروز چهاردهم بهمن ماه با حضور هنرمندان برگزار شد.

به گزارش سینما خراسان، مراسم تشییع پیکر علی اصغر بیانی عارف و موسیقی شناس کشورمان صبح امروز دوشنبه چهاردهم بهمن ماه در مجموعه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر با حضور تعداد زیادی از هنرمندان برگزار شد.

استاد بیانی دِین خود را به موسیقی ادا کرد

علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم گفت: قطعا غم از دست دادن استاد علی اصغر بیانی به واسطه سال های زیاد حضورش در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری سنگین است. او هنرمندی اخلاق مدار بود که همواره رابطه خوب و صمیمی با کارکنان و هنرمندان عضو این مجموعه داشت. او از جمله استادانی بود که به واسطه تجربیات و دانش اندوزی های فراوانی که در عرصه موسیقی به دست آورده بود در همه فعالیت های پژوهشی و اجرایی مرتبط با حوزه موسیقی فرهنگستان هنر حضور داشت و تلاش زیادی برای با کیفیت برگزار کردن آنها انجام داد.

وی ادامه داد: استاد علی اصغر بیانی هنرمندی عارف بود که به واسطه حضورش در نقاشی، موسیقی و ادبیات همه زیبایی هنر را به خود گرفته بود و همین زیبایی هم در اخلاق و رفتارش متبلور شد. او صمیمیتی داشت که می توانست بسیاری از مخاطبان را جذب خود کند. بیانی به نیکی موسیقی را یاد گرفته بود و همیشه دغدغه های زیادی در عرصه حفظ و اشاعه موسیقی نواحی و موسیقی اصیل ایرانی داشت و اتفاقا همین شرایط بود که باعث شد شاگردان زیادی در محضر او تربیت شوند. کارهایی که استاد بیانی در عرصه موسیقی انجام داد به قدری ارزشمند و با کیفیت هستند که به اعتقادم توانست دین خود را نسبت به هنر ادا کند و امروز اگر او دیگر در بین ما نیست اما می دانم شاگردانش قطعا راهش را ادامه می دهند.

این گزارش در حال به روز رسانی است …