فروش بلیط خارج از نرخ مصوب تخلف

فروش بلیط خارج از نرخ مصوب تخلف بوده و سینماها ملزم به رعایت قوانین می باشند. به گزارش سینما خراسان، سید حجت طباطبایی رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت بمناسبت سالروز شهادت حضرت امام علی النقی علیه السلام درخصوص مسایل مطرح شده در […]

فروش بلیط خارج از نرخ مصوب تخلف بوده و سینماها ملزم به رعایت قوانین می باشند.

به گزارش سینما خراسان، سید حجت طباطبایی رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت بمناسبت سالروز شهادت حضرت امام علی النقی علیه السلام درخصوص مسایل مطرح شده در مورد نحوه قیمت گذاری بلیط سینماها و فروش بلیط تحت عنوانvip توضیحاتی را به پایگاه خبری سینما خراسان ارائه نمود.
رییس اداره امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت بطور کل سینماها در کمیسیون بند ۵ درجه بندی و نرخ بلیط مطابق مصوبه سازمان سینمایی کشور به ادارات کل ابلاغ و جهت رعایت دراختیار سینماها قرار می‌گیرد.
طباطبایی در خصوص فروش بلیط خارج از ضوابط تحت عنوان vip افزود فروش بلیط خارج از نرخ مصوب تخلف بوده و کلیه سینماها ملزم به رعایت قوانین و نرخ اعلامی توسط سازمان سینمایی کشور می باشند ضمن اینکه انتخاب سالن با خدمات جنبی و هزینه منفک از نرخ بلیط با توجه به درخواست مخاطب امکان پذیر می باشد. طبیعتا مسوولیت نظارت بر نرخ خدمات جنبی با این اداره نبوده و تابع ضوابط خاص خود خواهد بود.
رییس اداره امور سینمایی استان با تاکید بر لزوم رعایت نص صریح قوانین و حقوق مخاطبان افزود پروانه بهره برداری و کارت های مدیریت سینماها با اعتبار یکساله صادر می شود و همه سینماها ملزم به داشتن کمیسیون ایمنی بوده و با ایجاد هرگونه تغییر در سینما برگزاری کمیسیون و انجام مصوبات آن و همچنین تمدید پروانه های مذکور الزامی می باشد و در صورت عدم رعایت قوانین با سینماهای خاطی برخورد جدی بعمل می آید.
وی در مورد برگزاری برنامه های جنبی سینماها اعم از برگزاری جشنواره، اکران فیلم های غیرسینمایی، دعوت از عوامل سازنده، دوره های آموزشی و جلسات نقد و بررسی افزود برگزاری هر برنامه نیاز به اخذ مجوز دارد، اینکه سینمایی به بهانه های مختلف و بدون هماهنگی لازم برنامه هایی را اجرا و یا کارگاه آموزشی برگزار و گواهینامه صادر کند مصداق تخلف بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

🔹پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان
↪️ cinemakhorasan.com
↪️ @cinemakhorasan