فیلم کوتاه بهترین ابزار برای مقابله با انحرافات فضای مجازی است

قم – رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: فیلم‌های کوتاه در حالی از سوی صدا و سیما مورد بی مهری قرار می‌گیرد که بهترین راه برای مقابله با انحرافاتی است که از فضای مجازی منتشر می‌شود. به گزارش سینما خراسان، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره نماز و نیایش به […]


قم – رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: فیلم‌های کوتاه در حالی از سوی صدا و سیما مورد بی مهری قرار می‌گیرد که بهترین راه برای مقابله با انحرافاتی است که از فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش سینما خراسان، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین که شامگاه پنج‌شنبه در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان با استفاده از ابزار هنر می‌توانند فریضه نماز و نیایش را از نگاهی نو و با کیفیتی جدید به جامعه معرفی کنند.

وی به ارتباط هنر و دین اشاره کرد و گفت: باید با دقت و تأمل در این راستا مطالعه کرد و اساساً این مقوله که بخواهیم دین را در قالب هنر معرفی کنیم امر بسیار شایسته‌ای است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مبدأ هنر خداوند است و با خلاقیت در آفرینش گوشه‌ای از هنر خود را نشان مخلوقات می‌دهد و باید اذعان کرد که هنرمند واقعی خداست.

وی با تأکید بر اینکه قوام هنر به خلق است و تفاوتی نمی‌کند که اثر ادبی، نمایشی یا سینمایی باشد، عنوان کرد: اثری که در آن چیزی خلق نشده باشد هنری در آن اتفاق نیفتاده و آن شخص نیز هنرمند نیست.

به برکت انقلاب اسلامی هنر هویت خود را پیدا کرد

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی هنر هویت خود را پیدا کرد و در راستای تولید محتوایی در مسیر صحیح قرار گرفت.

وی افزود: از دوران دفاع مقدس تا کنون فیلم‌های بسیاری در رابطه با شهادت به تولید رسیده و در به تصویر کشیدن شهادت چنان عمل کردند که صدها کتاب و منبر نمی‌توانست چنین اثری را در جامعه به دنبال داشته باشد که در این راستا لازم است انقلاب به هنرمندانی که خود را به هنر دین متصل کردند افتخار کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: بخشی از جوانان جامعه چنان عاشق نماز هستند که نمونه‌ای از آنها پیش از انقلاب وجود نداشت اما جو عمومی جامعه به سوی عشق به نماز گام برنمی‌دارد.

وی با تأکید بر اینکه در بسیاری از اوقات در ادای فریضه اول وقت نماز در جامعه کوتاهی می‌شود، تصریح کرد: بی توجهی به نماز اول وقت خسارتی است که تکرار آن امکان پذیر نمی‌باشد.

رسانه‌ها اسرار نماز را آنگونه که باید بگویند تعریف نکردند

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: هنرمندان می‌توانند از دل روایات سوژه‌های هنرمندانه‌ای کشف و به آن بپردازند اما مایه تأسف است که رسانه‌ها اسرار نماز را آنگونه که باید بگویند تعریف نکردند در حالی که هزاران فیلم هنری می‌شود در این راستا تولید کرد.

وی با انتقاد از صدا و سیما گفت: فیلم‌های کوتاه که با استفاده از فکر خلاق جوانان تولید شده از صدا و سیما اکران نمی‌شود در حالی که این فیلم‌ها بهترین راه برای مقابله با انحرافاتی است که از فضای مجازی نشر پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امروز با ورود هنر به مسائل عبادی می‌توانیم جوانان را در جامعه بیمه کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی یادآور شد: تعدادی از هنرمندان فیلم‌هایی ساختند اما به دلیل کم کاری‌ها دیده نشده است. اما امیدواریم جوانان هنرمند و انقلابی گام مؤثری در راستای ترویج فرهنگ نماز داشته باشند.