مسابقه بزرگ طراحی طلا و جواهر مشهد به مهرماه موکول شد

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران گفت: مهلت ارسال آثار به دومین مسابقه بزرگ طراحی طلا و جواهر تمدید و برگزاری آن به انتهای مهرماه امسال موکول شد.

به گزارش سینما خراسان، محمدجواد پیش‌بین افزود: ایام کنونی اوج تولید و فروش زیورآلات است و بعد از آن ماه های محرم و صفر در پیش است، که برگزاری مراسم جشن و شادمانی در آن زمان متوقف می شود.

وی ادامه داد: به همین منظور طراحان زیورآلات درخواست داشتند که برگزاری این مسابقه به بعد از ماه های محرم و صفر موکول شود تا با فراغ بال آثار خود را به این دوره از رقابتها ارسال کرده و بتوانند بهترین امتیاز را به دست آورند.

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران گفت: براین اساس طراحان تا ۳۰ شهریورماه مهلت دارند تا طرحهای خود را در ۲ بخش “طراحی و ایده پردازی” و “طراحی نرم افزاری” در وبگاه javaher.ir بارگذاری کنند.

پیش‌بین، زمان برگزاری اختتامیه دومین مسابقه بزرگ طراحی طلا و جواهر را ۲۹ مهرماه امسال اعلام و بیان کرد: در پایان این رقابتها نفرات برتر معرفی می شوند که جوایز بسیار ارزنده ای برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است که شامل ۶۰ میلیون تومان به اضافه یک سفر رایگان به هنگ کنگ برای نفر اول، ۳۰ میلیون تومان برای نفر دوم و ۱۵ میلیون تومان برای نفر سوم می شود و به هر یک از نفرات چهارم تا دهم نیز چهار میلیون تومان جایزه اهدا می شود.

وی در خصوص برنامه های کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران گفت: برخی از برنامه های این کانون از جمله راه اندازی بازارچه گوهرسنگها در مشهد و دوغارون، که مربوط به دولت قبل است به تعویق افتاده است اما موضوع در حال پیگیری است تا بتوان آنها را عملیاتی کرد.

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران گفت: با توجه به ظرفیتهای خوب معدنی بویژه سنگهای قیمتی در افغانستان و وجود طراحان و سازندگان مستعد زیورآلات در مشهد، راه اندازی بازارچه های مزبور رونق زیادی به این رسته تولیدی خواهد داد.