“موقعیت مهدی” وجه انسانی یک قهرمان جنگ را روایت می کند

یک فیلمساز گفت: فیلم "موقعیت مهدی" تلاش می کند وجه انسانی یک قهرمان جنگ را به ما نشان دهد و از این حیث شاید فیلم کم نظیری به شمار آید.

عبدالرضا رحمانی نسب در حاشیه اکران فیلم “موقعیت مهدی” در نخستین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان افزود: این فیلم روایتی از زندگی شهید “مهدی باکری” است که هم در ژانر جنگی قرار دارد و هم پرتره ای از این شهید است.

وی بیان کرد: “موقعیت مهدی” رویدادهایی که در زندگی شخصی برای “مهدی باکری” می افتد را روایت کرده و سپس ورودش به جنگ را به صورت کاملا خلاصه بیان می کند.

این فیلمساز گفت: این فیلم قصه ای درباره جنگ و قهرمانان ایثارگر آن است که جامعه به از خودگذشتگی چنین انسانهایی نیاز دارد، البته نه لزوما در میدان نبرد، بلکه در همین شرایط کنونی به انسانهایی که از خودگذشتگی را ترویج دهند، نیاز است.

وی اظهار داشت: “موقعیت مهدی” فیلم خوبی است، ما قهرمانان جنگ را قهرمانان زمینی تری می بینیم، آنان را شبیه خود یا دوستانمان می بینیم، به نظر می رسد لازم است که در فیلمها به وجه انسانی قهرمانان در زندگی عادی اشان بیشتر پرداخته شود، چرا که به این موضوع در شرایط کنونی نیاز بیشتری وجود دارد.

رحمانی نسب بیان کرد: فیلمهای چهلمین جشنواره فیلم فجر بهتر از دوره های قبلی این جشنواره است و امیدوارم همه فیلمهای این دوره در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اکران شود چرا که ارایه برابر فیلمهای این جشنواره برای همه استانها نتایج بهتری دارد.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در حال برگزاری است.