میزبانی از ۶۹ نمایش؛ ضیافت بهمن‌ماه تماشاخانه‌ها

۲۹ تماشاخانه‌ دولتی و خصوصی پایتخت در هفته نخست بهمن ماه با ۶۹ نمایش به استقبال دومین ماه زمستان و علاقه‌مندان و دوستداران هنر تئاتر می‌روند.

به گزارش روز یکشنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، بازگشایی روزافزون سالن‌ها و تماشاخانه‌ها برای میزبانی از اجراها، تسریع روند واکسیناسیون و مجوز استفاده تماشاخانه‌ها از ظرفیت صد در صدی، همه و همه دست به دست هم دادند تا زمستان ۱۴۰۰ خورشیدی کماکان با بیشترین شتاب در حوزه تولید و اجرای عمومی آثار نمایشی روزهای خود را پیش ببرد.

بعد از پشت سر گذاشتن رکورد ۶۱ نمایش در فصل پاییز، همزمان با ورود به دی‌ماه و با وجود سردی هوا تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایشی با قدرت به کار خود ادامه دادند چنانچه گویی مسابقه‌ای برای افزایش گرمای تنور اجراها با سرد و سردتر شدن هوا برقرار بود. به گونه‌ای که طی نیمه نخست دی ماه شاهد جابه‌جایی رکورد تعداد اجراها بودیم.

حال با ورود به هفته نخست بهمن ماه، باز هم همان شور، نشاط، گرما و تکاپو را در تماشاخانه‌های پایتخت برای میزبانی از آثار متنوع نمایشی برای اقنای سلایق متنوع و گوناگون مخاطبان با لذتی وصف ناشدنی شاهد هستیم.

گرماگرم میزبانی تماشاخانه‌ها در هفته نخست بهمن ماه، نه تنها حال و هوای تالارهای نمایشی را با شور و حال خاصی همراه کرده که نوید دهنده روزهایی پرشورتر به ویژه در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در نیمه بهمن ماه است. روزهایی که اوج هیجان و رقابت در حوزه هنرهای نمایشی کشور را در دو بُعد ملی و بین‌المللی شاهد هستیم

با احتساب این رویدادها واتفاقات در نهایت ۲۹ سالن، تماشاخانه دولتی و خصوصی در پایتخت طی هفته جاری در مجموع از ۶۹ اثر نمایشی میزبانی می‌کنند.

تئاترشهر با نمایش‌های لیلیت، احتمالات، بانوی محبوب من، و پنگوئن‌های افسرده

نمایش لیلیت به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ‌شاهمردی با مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۱۵ در سالن سایه مجموعه تئاترشهر ‌به صحنه می‌رود.

نمایش احتمالات به نویسندگی و کارگردانی علی ‌شمس جدیدترین اثری است که در ‌سالن ‌چهارسو مجموعه تئاترشهر به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

دور دوم اجرای نمایش بانوی محبوب من به نویسندگی آلن جی لرنر با کارگردانی گلاب ‌آدینه بعد از وقفه‌ای ۲۵ روزه، با مدت زمان ۱۶۵ دقیقه (با آنتراکت ۱۵ دقیقه‌ای در میانه اجرا) همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

نمایش پنگوئن‌های افسرده به نویسندگی و کارگردانی محمد ‌میرعلی‌اکبری در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

ایرانشهر با دُن کیشوت، رویای شب نیمه تابستان، خون خانه زنان و سایر بازماندگان

نمایش دُن کیشوت به نویسندگی و کارگردانی جواد ‌مولانیا بر اساس نمایشنامه دُن کیشوت نوشته میخائیل بولکاگف با ترجمه عارفه ‌قیدی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه از ساعت ۱۸ میزبان تماشاگران تئاتر است.

نمایش رویای شب نیمه تابستان به نویسندگی ویلیام ‌شکسپیر و کارگردانی امین ‌زندگانی در ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به مدت زمان ۹۰ دقیقه از ساعت ۲۰:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش خون خانه زنان به طراحی، دراماتورژی و کارگردانی فرشاد یاری در ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر از ساعت ۱۸ با مدت زمان ۶۵ دقیقه به صحنه می‌رود.

خون خانه زنان نمایشنامه‌ای است در سه پرده که بر اساس سه گانه فدریکو گارسیا لورکا شاعر و نمایشنامه نویس اسپانیایی با بازخوانی یوسف زنده‌دل نوشته شده است

این نمایشنامه، داستان زنی بی فرزند است که در یک رختشورخانه زندگی می‌کند. انگیزه و آرزوی مادر شدن تمام ذهنش را گرفته و در نهایت دست به کاری فاجعه آمیز می‌زند که انتظار داشتن فرزند باعث می‌شود که زن با این مسئله کنار نیاید. زن در پایان شوهرش را به خاطر مقتصد بودن و اینکه علاقه ای به داشتن فرزند نداشت می‌کشد.

نمایش سایر بازماندگان به نویسندگی ساناز اسدی و کارگردانی مهرداد ‌مصطفوی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به مدت زمان ۷۵ دقیقه از ساعت ۲۰:۳۰ میزبان تماشاگران تئاتر خواهد بود.

تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان با دریازدگی و آخرین قطره از نیمه پر لیوان

نمایش دریازدگی به نویسندگی عباس ‌جمالی با طراحی و کارگردانی امیرسپهر ‌تقی‌لو در ‌سالن ‌استاد ‌انتظامی خانه ‌هنرمندان به مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش آخرین قطره از نیمه پر لیوان به نویسندگی و کارگردانی آرش ‌واحدی با مدت زمان ۶۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰ در سالن انتظامی خانه ‌هنرمندان به صحنه می‌رود.

مهرگان با پنج نمایشِ قوطی، ماه بر ترک اسب، زنان ما، مورس و دَرکوب

نمایش قوطی به نویسندگی و کارگردانی ابوذر جادنگو، با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان به صحنه می‌رود.

نمایش ماه بر تَرکِ اسب پیر به به کارگردانی محمد عبدالهادی، نویسندگی و بازی ایوب ‌آقاخانی در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان از ساعت ۲۰ به مدت زمان ۵۰ دقیقه به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش زنان ما به نویسندگی مشترک مهران ‌دهقانی، یوسف ‌ابریشمی به کارگردانی مهران ‌دهقانی، با مدت زمان ۹۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان به صحنه می‌رود.

گروه اجرایی نمایش زنان ما با تاکید بر آنکه روایت داستانی این اثر از داستانی واقعی برداشت شده است تاکید کرده دیدن این نمایش برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است و همچنین این نمایش برای کسانی که مشکل قلبی، تنفسی، عصبی و… دارند توصیه نمی‌شود

نمایش کمدی مورس به نویسندگی و کارگردانی سجاد حسنوند در سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌مهرگان به مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش دَرکوب با برداشتی از نمایشنامه اسب‌های پشت پنجره اثر ماتئی ویسنی‌یک به نویسندگی و کارگردانی احمد دهقان در سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌مهرگان به مدت زمان ۶۵ دقیقه از ساعت ۲۰:۳۰ پذیرای مخاطبان تئاتر است.

ستوان آینیشمور، چمدان، چهارشنبه آخرین روز هفته، قضیه مترانپاژ و راز بیتا در تماشاخانه اهورا

نمایش ستوان آینیشمور به نویسندگی مارتین ‌مک ‌دونا، ترجمه زهرا ‌جواهری با طراحی و کارگردانی علی ‌درزی در تماشاخانه ‌اهورا به مدت زمان ۹۰ دقیقه از ساعت ۲۱:۱۵ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش چمدان به نویسندگی کوبو آبه، ترجمه مصطفی دهقان و کارگردانی آریو ‌راقب ‌کیانی با مدت زمان ۵۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ در تماشاخانه ‌اهورا ‌به صحنه می‌رود.

نمایش چهارشنبه آخرین روز هفته که بر اساس داستانی واقعی به نویسندگی مشترک فاطیما برازنده، مهدی مهریار قلمی شده است، با دراماتورژی سیدجواد موسوی و کارگردانی سیاووش مهندسی در تماشاخانه اهورا از ساعت ۱۹ به مدت زمان ۶۰ دقیقه به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش قضیه‌ مترانپاژ به نویسندگی الکساندر وامپیلوف، ترجمه مژگان صمدی و کارگردانی رسول ‌صوری در تماشاخانه ‌اهورا به مدت زمان ۷۵ دقیقه از ساعت ۱۷ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش راز بیتا به نویسندگی امیرحسین مفیدی و کارگردانی علی مسرور با مدت زمان ۴۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ در تماشاخانه ‌اهورا ‌به صحنه می‌رود.

میزبانی سپند از تخلیه و روغن کنجد

نمایش تخلیه به نویسندگی مشترک علی ‌حاجیلو، امیرارسلان ‌خالویی و کارگردانی امیرارسلان خالویی از ساعت ۱۹ به مدت زمان ۷۰ دقیقه در سالن شماره ۲ پردیس ‌سپند به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش روغن کنجد به نویسندگی ایمان صدیق و کارگردانی آرمان ‌شهبازی همه روزه به جز شنبه‌ها در سالن شماره ۲ پردیس ‌سپند از ساعت ۲۱ به مدت زمان ۶۵ پذیرای مخاطبان خود خواهد بود.

میزبانی مولوی از برنده سهمی نمی‌برد و شب شَک

نمایش برنده سهمی نمی‌برد به نویسندگی مشترک کیهان پرچمی و حسام مقتدائی با کارگردانی کیهان پرچمی در سالن اصلی تالار ‌مولوی از ساعت ۲۰ با مدت زمان ۵۰ دقیقه به صحنه می‌رود.

نمایش برنده سهمی نمی‌برد علاوه بر کاندیدا شدن به عنوان بهترین نمایشنامه و بهترین بازیگری مرد، مقاوم دوم بهترین طراحی صحنه را از بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی دریافت کرده است

نمایش شبِ شَک به کارگردانی امیرحسین بریمانی و تهیه‌کنندگی نوید ‌محمدزاده در سالن کوچک تالار ‌مولوی به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

نمایش شب شَک پیش از این در بیست‌وسومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران برنده تندیس بازیگر نقش اول و تندیس کارگردانی شده است

در خلاصه داستان این اثر نمایش آمده: سه نفر در شرکت اصلی کار می‌کنند و ماجراهایی بین آنها اتفاق می‌افتد. یکی از اعضای شرکت اصلی می‌خواهد استعفا دهد. رییس مخالف است ولی آبدارچی که کلیدها هم دست اوست نظری ندارد. حال فرد استعفا دهنده باید نظر آبدارچی را جلب کند و …

دیوار چهارم با آوازخوان طاس و اصوات سرگردان

نمایش آوازخوان طاس به نویسندگی اوژن ‌یونسکو، ترجمه داریوش ‌مهرجویی با کارگردانی رامین ابوالفتحی، با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به صحنه می‌رود.

نمایش اصوات سرگردان به نویسندگی زهرا برزگر و کارگردانی سعید ‌داخ در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به مدت زمان ۵۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

مارادونا و می‌خواستم اسب باشم در عمارت نوفل‌لوشاتو

نمایش مارادونا به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران ‌رنجبر، با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.

نمایش می‌خواستم اسب باشم به نویسندگی محمد ‌چرم‌شیر و کارگردانی عباس ‌غفاری عمارت ‌نوفل‌لوشاتو از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت زمان ۵۰ دقیقه به استقبال مخاطبان می‌رود.

بنا به اعلام گروه نمایش می‌خواستم اسب باشم، دیدن این اثر نمایشی برای افراد زیر ۱۳ سال ممنوع است.

اتوبان سکوت از تماشاخانه ماه

نمایش اتوبان سکوت به نویسندگی شهرام ‌کرمی و کارگردانی بهنام هدایتی در تماشاخانه ماه حوزه ‌هنری به مدت زمان ۵۰ دقیقه از ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

دستان پُر شهرازد با هشت نمایش

نمایش خونین‌زار به نویسندگی و کارگردانی سهراب ‌حسینی، با مدت زمان ۴۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن ارکیده پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به صحنه می‌رود.

نمایش اسکار به نویسندگی و کارگردانی رضا ‌حسین‌زاده در سالن صنوبر پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

نمایش سیاهچاله به نویسندگی و کارگردانی لادن ‌قناد در سالن صنوبر پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت زمان ۸۰ دقیقه از ساعت ۲۱:۱۵ میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

نمایش وُیتسِک به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ‌آگاه (با اقتباسی از متن گئورگ بوشنر) با مدت زمان ۶۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ارکیده پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

این اثر درخشان و ضد جنگ گئورگ بوشنر روایت کننده داستان وُیتسِک، سربازِ فقیری است که تنها وظیفه‌ی او تراشیدنِ ریشِ سروان و تنها داراییِ او همسرش ماری است. ماری در انتها وُیتسِک را رها می کند و این، شروعِ یک پایان است

نمایش بک تو بلک به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سجاد ‌افشاریان با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها در دو سانس ۱۸ و ۲۰ در سالن گلایل پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به صحنه می‌رود.

نمایش سگ‌های انباری به نویسندگی کوینتین ‌تارانتینو و دراماتورژی و کارگردانی مهدی ‌اشرافی در سالن ارکیده پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

نمایش شترمرغ به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محمد ‌لهراسبی ساعت ۲۰:۱۵ با مدت زمان ۷۵ دقیقه در سالن ارکیده پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به صحنه می‌رود.

نمایش داستان سفر درخت توت تنهای خونه مادری بعد از یک دوره افسردگی کوتاه مدت به نویسندگی و کارگردانی کوروش ‌کلانتری با مدت زمان ۴۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ در سالن صنوبر پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

تماشاخانه ملک میزبان صفحه بی پایان و قتل در عمارت هاوِرشِم

نمایش صفحه بی پایان به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا کشتکار در تماشاخانه ‌ملک به مدت زمان ۶۵ دقیقه از ساعت ۱۷:۳۰ میزبان تماشاگران تئاترخواهد بود.

نمایش قتل در عمارت هاوِرشِم به نویسندگی مشترک جاناتان سیر، هنری شیلدز، هنری لوئیس، ترجمه لیلا قنبر و کارگردانی عطا ‌کشاورزجود در تماشاخانه ملک از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه به استقبال مخاطبان می‌رود.

پوزه چرمی و کشیدگی عضلات زمان در تماشاخانه شانو

نمایش پوزه چرمی به نویسندگی هلموت ‌کراوزر، ترجمه علیرضا ‌کوشک‌جلالی و با کارگردانی محمدعلی زمانی به مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در تماشاخانه ‌شانو ‌به صحنه می‌رود.

نمایش کشیدگی عضلات زمان به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ‌شیخی در تماشاخانه ‌شانو به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

تالار حافظ با اکوئوس و چیزی شبیه زندگی

نمایش اِکوئوس به دراماتورژی پیروز ‌محمدی و کارگردانی محمدرضا ‌بصیری در تالار حافظ به مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

نمایش چیزی شبیه زندگی به نویسندگی زنده‌نام حسین پناهی و کارگردانی علیرضا ‌مهران از ساعت ۲۰ به مدت زمان ۷۵ دقیقه در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

بازی کن! در عمارت روبرو

نمایش بازی کن! به طراحی و کارگردانی مژگان ‌حامدی از ساعت ۱۸ به مدت زمان ۴۰ دقیقه در عمارت ‌روبرو به استقبال مخاطبان می‌رود.

بر پا شدن عمارت قجری در تماشاخانه سنگلج

نمایش عمارت قجری به نویسندگی نیاز اسماعیل‌پور و کارگردانی مریم ‌باقری در تماشاخانه سنگلج به مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان تماشاگران تئاترخواهد بود.

نمایش عمارت قجری پنجشنبه و جمعه‌های هر هفته در دو سانس ۱۷ و ۱۹ اجرا خواهد داشت.

آغوش باز در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری برای کودکان با شب دوست داشتنی، نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت و لاکپشت و خرگوش

نمایش شب دوست داشتنی به نویسندگی و کارگردانی سیدحسین فدایی‌حسین در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ ویژه مخاطبان خردسال اجرا می‌شود.

نمایش نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت نیز دیگر اثر تئاتری است که ساعت ۱۷:۳۰ در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نویسندگی مجید بوربور با طراحی و کارگردانی حسین ‌چراغی میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به تئاتر خواهد بود.

نمایش نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت با تکنیک تئاتر کاغذی و تئاتر با کاغذ اجرا می‌شود و برای گروه سنی کودک و نوجوان مناسب است

همچنین نمایش محیطی لاک‌پشت و خرگوش به نویسندگی منوچهر اکبرلو نمایشنامه‌نویس حوزه کودک و نوجوان و کارگردانی سعید صادقی، دیگر اثر نمایشی است که همه روزه ساعت ۱۵:۳۰ در محوطه باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود و مخاطبان می‌توانند این نمایش محیطی را به صورت رایگان تماشا کنند.

ساحل پولاد، خانم حوا و اختلال در تالار محراب

کنسرت-نمایش ساحل پولاد به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آزاده ‌شمس در سالن ‌استاد ‌جعفر ‌والی تالار ‌محراب به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

آفرینش ماهوی؛ آفرینش بدوی؛ مهمانی- آتش‌سوزی؛ خبر مرگ؛ سوگ – خاکسپاری؛ کابوس؛ قضاوت جامعه؛ خشم از جامعه؛ ترغیب به خودکشی؛ خودکشی؛ عاشق شدن؛ هوس – خیانت؛ کوچ – مهاجرت و برگشت به جامعه اسامی ۱۴اپیزود این پرفورمنس هستند

در خلاصه کنسرت-نمایش ساحل پولاد آمده: این پرفورمنس، قصه دختری است که ابر قهرمان نیست و در کش و قوس زیست خود در این کره خاکی به این باور رسیده که پذیرش لحظه اکنون با تمام کم و کاستی‌ها همان چیزی است که می‌بایست بیاموزد.

نمایش عروسکی خانم حوا به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ‌ناصحی در سالن ‌سالن ‌استاد ‌جمشید ‌لایق تالار ‌محراب از ساعت ۱۸ به مدت زمان ۴۰ دقیقه به استقبال مخاطبان می‌رود.

این اثر نمایشی پیش از این در جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک در سال ۱۳۹۹ به صحنه رفته است.

نمایش اختلال به نویسندگی مسعود ‌طیبی و کارگردانی بابک محمودزاده همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ به مدت زمان ۴۰ دقیقه در سالن استاد جمیله شیخی تالار ‌محراب به صحنه می‌رود.

هدیه سحرآمیز تالار هنر

همزمان با پایان یافتن کار بازسازی، نوسازی و به‌سازی تالار هنر نمایش هدیه سحرآمیز نوشته حمزه اقبالی و به کارگردانی مهدی خجستگی آغازگر اجراهای تالار هنر به عنوان تنها سالن اختصاصی تئاتر کودک ونوجوان است. این اثر نمایشی همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸ با مدت زمان ۴۵ دقیقه میزبان مخاطبان است.

میزبانی تماشاخانه هیلاج از «ص.عه» و شام خداحافظی

نمایش ص.عه به نویسندگی مشترک امیرعلی ‌ابراهیمی و هانیه ‌بهاری با کارگردانی امیرعلی ‌ابراهیمی با مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۴۵ در تماشاخانه ‌هیلاج ‌به صحنه می‌رود.

نمایش ص.عه به صورت بسیار موشکافانه و تخصصی توسط مشاور روان شناسی گروه تولید تئاتر مربع، معیار سنجی و اصلاح شده اما واقع‌گرایانه نیست. تجسمات یک ذهن روان پریش را می‌بینید اما اکسپرسیو نیست. بسیار کمیک, پر از شوخی (مشخصا دارای استندآپ کمدی و صحنه‌های کمدی اسلپ استیک است) اما کمدی نیست. در آن موضوع قتل با جزئیات بررسی شده و لحظات دلهره آور دارد اما ترسناک نیست. بسیار منسجم و نامنظم است. تعیین اینکه این اثر چیست با تو. ما، یعنی گروه تولید تئاتر مربع، در توضیح این اثر فقط می‌توانیم بگوییم (تا سقف توانایی ممکن ما) «ص.عه» تئاتری خوش کیفیت است

نمایش شام خداحافظی به نویسندگی مشترک متیو دولاپورت، الکساندر دولا پتولیر با ترجمه ساناز ‌فلاح‌فرد و دراماتورژی و کارگردانی داریوش ‌شهبازی در تماشاخانه ‌هیلاج به مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸:۱۵ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نگاتیو، دوشیزه و پیوند خونی در خانه ‌هنر ‌آبان

نمایش نگاتیو به نویسندگی علی ‌کوچکی و کارگردانی مهدی جواهرپور از ساعت ۱۷ به مدت زمان ۵۵ دقیقه در مجموعه ‌خانه ‌هنر ‌آبان به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش دوشیزه به نویسندگی و کارگردانی حامد ‌شیخی بر اساس دو نمایشنامه اطلسی های لگدمال شده نوشته تنسی ویلیامز و مرگ و دوشیزه اثر آریل دورفمان در مجموعه ‌خانه ‌هنر ‌آبان به مدت زمان ۴۰ دقیقه از ساعت ۲۰:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

نمایش پیوند خونی به نویسندگی آثول ‌فوگارد و طراحی و کارگردانی اشکان ‌صادقی همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ به مدت زمان ۶۰ دقیقه در مجموعه ‌خانه ‌هنر ‌آبان به صحنه می‌رود.

والس نقاب‌ها، آشغالی‌ها و این مکان مجهز به دوربین مدار بسته می‌باشد در خانه نمایش دا

نمایش والس نقاب‌ها به نویسندگی مشترک هانا صالحی‌راد، مهدی تنگ‌عیش و کارگردانی هانا صالحی‌راد از ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۶۰ دقیقه در خانه نمایش دا به استقبال مخاطبان می‌رود.

در توضیح نمایش والس نقاب‌ها که در آن از تکنیک نمایش‌درمانی (دراماتراپی) استفاده شده است آمده: فروغ زنی است تنها که دچار فروپاشی روانی شده و در یک بهداری نظامی نگهداری می‌شود، او متهم به همکاری با گروهک منافقین در عملیات مرصاد است. دکتر منصوری با او مصاحبه می‌کند و از طریق نمایش درمانی سعی در تخلیه اطلاعاتی و درمان وی دارد. فروغ در این پروسه تمام خاطراتش را با دکتر بازی می‌کند.

نمایش آشغالی‌ها به نویسندگی و کارگردانی محسن غلام‌نژاد در خانه ‌نمایش ‌دا به مدت زمان ۷۵ دقیقه از ساعت ۱۸ میزبان تماشاگران تئاترخواهد بود.

نمایش این مکان مجهز به دوربین مدار بسته می‌باشد به نویسندگی شهرام سلطانی و کارگردانی شایان ‌تارخ در خانه ‌نمایش ‌دا به مدت زمان ۵۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۴۵ میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

برپایی کافه پولشری الهام پاوه‌نژاد در کافه ‌گالری ‌باروک

نمایش کافه پولشری به نویسندگی آلن وتز با ترجمه اصغر ‌نوری و دراماتورژی و کارگردانی الهام ‌پاوه‌نژاد با مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰ در کافه ‌گالری ‌باروک ‌به صحنه می‌رود

داستان خرس‌های پاندا و نمایش اسپانیایی در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

نمایش داستان خرس‌های پاندا به نویسندگی ماتئی ‌ویسنی‌یک با ترجمه هانیه رجبی، دراماتورژی مشترک مهتا ‌احمدی و حسین مطیع امیری به کارگردانی مهتا ‌احمدی در تماشاخانه ‌استاد ‌جمشید ‌مشایخی به مدت زمان ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

داستان خرس های پاندا نوشته ماتئی ویسنیک روایت گر زندگی مردی است که در آستانه تحول بزرگی در زندگی قرار دارد و به واسطه اتفاقات غیر منتظره ای که رخ خواهد داد آماده این تحول عمیق و شگرف خواهد شد

نمایش نمایش اسپانیایی یا از تپش افتاده به نویسندگی یاسمینا ‌رضا با ترجمه مشترک زهرا قربان‌خانلو و غلامحسین ‌دولت‌آبادی و کارگردانی شاهین ‌چگینی در تماشاخانه ‌استاد ‌جمشید ‌مشایخی از ساعت ۱۸ با مدت زمان ۹۰ دقیقه به صحنه می‌رود.

میزبانی تماشاخانه سرو از «۱۴۱۷»

نمایش ۱۴۱۷به نویسندگی سعید آلبوبادی و کارگردانی سیدامیر ‌حسینی در تماشاخانه ‌سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از ساعت ۱۹ به مدت زمان ۵۰ دقیقه به استقبال مخاطبان می‌رود.

بازگشت محمد حاتمی با رادیکال هفت ممیز هفت در سالن نقطه عطف

نمایش رادیکال هفت ممیز هفت به نویسندگی مریم تاجیک و کارگردانی محمد ‌حاتمی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن نقطه عطف ‌به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی که با بازی محمد ‌حاتمی و آشا ‌محرابی بعد از دوری سه ساله حاتمی از صحنه‌ها تئاتر میزان مخاطبان خواهد بود روایت کننده داستان زن و مردی است که پس از انفجار هواپیما در جزیره‌ای ناشناخته همدیگر را پیدا می‌کنند. آن دو علیرغم اینکه دشمن هم هستند، اما بی خبر از دمشنی‌شلت به یکدیگر دل‌ بسته‌اند

یک دروغ زیبا و اتل متل توتوله در پردیس تئاتر تهران

نمایش یک دروغ زیبا به نویسندگی بابک صفی‌خانی و کارگردانی محمدرضا گرامی‌نژاد در سالن استاد محمد پردیس ‌تئاتر ‌تهران به مدت زمان ۵۰ دقیقه از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش کودک اتل متل توتوله به نویسندگی و کارگردانی کامبیز جهانگیری همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۸ با مدت زمان ۴۵ در سالن داوود رشیدی پردیس تئاتر تهران پذیرای مخاطبان خواهد بود.

ایوان شمس متبرک به نام حضرت فاطمه(س)

نمایش فاطمه برداشتی از زندگی حضرت فاطمه(س) به نویسندگی و کارگردانی مریم ‌شعبانی در تالار ایوان شمس به مدت زمان ۷۵ دقیقه از ساعت ۱۸ میزبان تماشاگران تئاترخواهد بود.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: دختری به نام فاطمه از آسمان به زمین می‌آید تا زمین را از تاریکی‌ها نجات بخشد. لوسیفر برای سد کردن راه او لشکرکشی می‌کند و فاطمه در این مسیر با اتفاقاتی روبرو می‌شود

میزبانی تماشاخانه بامداد از سُرب

نمایش سرب به نویسندگی بهار پاسبان و کارگردانی هامون ‌نوری از ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۴۰ دقیقه در تماشاخانه بامداد (شهرستان شهریار استان تهران) به استقبال مخاطبان می‌رود.

نهال