نمایش عاشورایی «غریبه شام» در قزوین به روی صحنه رفت

قزوین- به مناسبت ماه محرم در مراسمی با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نمایش عاشورایی«غریبه شام» در قزوین به روی صحنه رفت. به گزارش سینما خراسان، آیین افتتاحیه نمایش عاشورایی پنجشنبه شب با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف […]

قزوین- به مناسبت ماه محرم در مراسمی با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نمایش عاشورایی«غریبه شام» در قزوین به روی صحنه رفت.

به گزارش سینما خراسان، آیین افتتاحیه نمایش عاشورایی پنجشنبه شب با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف استان، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از خانواده ها در تالار دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

نمایش عاشورایی غریبه شام تلاشی از گروه تاتر آیین است که نویسنده و طراح آن سید حسین فدایی و کارگردان آن کوروش زارعی است.

دیگر عوامل این نمایش عاشورایی شامل مدیر تولید: محمدرضا خویی، مجری طرح و دستیار کارگردان: محمد جواد پیروزی است.

همچنین بازیگران: کاظم نظری، انوش معظمی، وفا طرفه، حسن اردستانی، سید حمید لاجوردی، محمد جواد پیروزی، لیلا سادات موسوی، مریم السادات صدرپور، فائزه سادات حسینی، سنا زارعی، نگین السادات رسولی، فائقه حاجی مهدی، سوگند مقدم و حدیث تقی زاده هستند.

استفاده از موسیقی، صوت و تصویر ساده اما مناسب، هماهنگی بسیار خوب صدا و تصویر و جلوه های ویژه، صحنه آرایی ساده اما تاثیرگذار، بازی بسیار جذاب و حرفه های تمامی بازیگران بویژه بازیگران خردسال و علی الخصوص سوگند مقدم خردسال ۶ ساله در نقش حضرت رقیه و گریز بسیار منطقی و تلفیق و الهام مناسب حماسه کربلا و مدافعان حرم از ویژگی های این نمایش زیباست.

این نمایش زیبا در اولین شب خود توانست تاثیر عاطفی بسیار خوبی بر روی تماشاگران داشته باشد و تنوع ایتم های نمایش، نگاهی به حضور داعش در شام و بیان احساسات فرزندان شهدای مدافع حرم و تداعی فرزندان کربلا از دیگر جذابیت های نمایش عاشورایی «غریبه شام» است.

این نمایش زیبا شاخص ها و ویژگی های پخش تلویزیونی را دارد و به نظر می رسد اگر مدیران صداوسیما حوصله کرده و آن را تماشا کنند می توانند یک ساعت نمایش زیبا و دینی را از سیمای استانی هم پخش کنند و ضمن پر کردن آنتن خود با یک برنامه تاثیر گذار رسالت خود را در معرفییک کار هنری قوی انجام دهند.

ضمن تقدیر از انتخاب خوب متولیان برگزاری از جمله شهرداری، اوقاف و حوزه هنری دیدن این نمایش زیبا را که به همت حامیان مالی آن زمینه تماشای رایگان آن مهیا شده است به همه شهروندان قزوینی توصیه می کنیم.