نیشابور، شهر ادب و فرهنگ در رنج نبود سینما

مدیر داخلی سینما شهرفیروزه در شهرستان نیشابور از نبود سینما در این شهر و عدم حمایت مسوولان از تنها سینمای تعطیل شده این شهر گلایه کرد.

غلامرضا سلامتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینما خراسان با بیان اینکه این مجموعه اولین سینمای ساخته شده در کشور بعد از انقلاب اسلامی است، افزود: پس از انقلاب سه سینمای فعال در نیشابور بنا به دلایلی به آتش کشیده شد و دیگر همتی برای بازسازی و راه اندازی مجددآنها نبود.

وی ادامه داد: تا اینکه از سوی سه خانواده فرهنگی و با همت آنها به سرمایه شخصی ،سینما شهر فیروزه در زیربنای ۲ هزار متر در سال ۱۳۶۸ با یک سالن ساخته و راه‌اندازی شد.

مدیر داخلی این سینما اظهار کرد: پس از آن رونق فرهنگ و هنر سینما در این شهر با این سینما گره خورد و در طول عمر کاری خود فراز و نشیبهای فراوانی تجربه کرد اما شیوع ویروس کرونا ضربه مهلکی به این مجموعه وارد کرد.

سلامتی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۴ با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن سینما شهر فیروزه به پردیس تبدیل شد که فعالیت سه سالن با ظرفیت ۴۰ و ۱۶۵و ۳۷۵ صندلی در آن دوباره آغاز شد و تا سال ۱۳۹۸ تداوم داشت اما با شروع کرونا سینما تعطیل و کارکنان آن بیکار شدند.

وی با بیان اینکه طی ۱۷ماه گذشته از شیوع ویروس کرونا این مجموعه تنها ۱۷ روز در تابستان پارسال بازبود ، افزود: فعالیت دوباره این سینما به دلیل شیوع کرونا و کاهش استقبال مردم از نظر گردانندگان مقرون به صرفه نبود و به این ترتیب تعطیل شد.

سلامتی گفت: متاسفانه خسارت به این مجموعه فرهنگی و هنری تنها به اینجا ختم نشد و اخیرا با سرقت تجهیزات صوتی ، تصویری و سیستمهای کامپیوتری از مجموع سه سالن سینما تعداد ۲ سالن اصلی این مجموعه به طور کامل فاقد تجهیزات فنی لازم جهت پخش فیلم شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده این سرقت در دادگستری شهرستان باز و در حال پیگیری است،اظهار کرد: متاسفانه مسوولان استان و شهرستان هیچگونه حمایتی از این مجموعه تا کنون نداشته اند و به همین دلیل تنها سینمای فعال شهر نیشابور این روزها تعطیل و با مشکلات عدیده مواجه است.


عرفانی