چند پیام تسلیت برای منوچهر طیاب/ انگار این تلخی را پایانی نیست

در پی درگذشت منوچهر طیاب کارگردان سینمای مستند، پیام های تسلیتی صادر شد. به گزارش سینما خراسان، منوچهر طیاب پیشکسوت سینمای مستند ایران پس از یک عمر فعالیت در حوزه فرهنگی سینما، بامداد امروز ۴ شهریورماه در بیمارستان شهر وین جان به جان آفرین تسلیم کرد. در پی این اتفاق برخی نهادها و اصناف پیام […]


در پی درگذشت منوچهر طیاب کارگردان سینمای مستند، پیام های تسلیتی صادر شد.

به گزارش سینما خراسان، منوچهر طیاب پیشکسوت سینمای مستند ایران پس از یک عمر فعالیت در حوزه فرهنگی سینما، بامداد امروز ۴ شهریورماه در بیمارستان شهر وین جان به جان آفرین تسلیم کرد. در پی این اتفاق برخی نهادها و اصناف پیام های تسلیتی صادر کردند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پیامی به مناسبت درگذشت این مستندساز اعلام کرد: «استاد منوچهر طیاب از هنرمندان فرهیخته و معزّز سینمای مستند ایران بود که در طول ۵ دهه فعالیت در این حوزه فرهنگی، بیش از ۱۰۰ اثر ارزشمند میراث فرهنگی و تاریخی را خلق کرد و دستاوردهای بسیاری برای فرهنگ و هنر ایران به ارمغان آورد.

آخرین حضور منوچهر طیاب در محافل فرهنگی، مراسم بزرگداشت وی در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» (آذر ۹۸) بود که با حضور زنده‌یاد خسرو سینایی، محمدرضا اصلانی، احمد ضابطی جهرمی، محمد حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره و جمعی دیگر از بزرگان سینمای مستند، از مقام شامخ وی تجلیل به عمل آمد.

مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارکنان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درگذشت این پیشکسوت سینمای ایران را به خانواده محترم وی و جامعه سینمای مستند تسلیت گفته، برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماییم.

یادش گرامی و نامش جاوید باد.»

انگار این تلخی را پایانی نیست…

در پیام تسلیت انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند نیز آمده است:

«انگار این تلخی را پایانی نیست. استاد منوچهر طیاب از میان ما رفت. انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، درگذشت یکی از برجسته‌ترین کارگردانان سینمای ایران را به خانواده سینمای مستند و بستگان ایشان تسلیت می‌گوید.

بی‌گمان نام و یادشان در فرهنگ ایران‌زمین جاودان خواهد ماند.»

استاد منوچهر طیاب از میان ما پر کشید و رفت

در متن پیام تسلیت هیات مدیره‌ انجمن مستندسازان سینمای ایران نیز نوشته شده است:

«استاد منوچهر طیاب از میان ما پر کشید و رفت. متاسفانه با خبر شدیم استاد منوچهر طیاب از اعضای پیشکسوت و صاحب‌نام انجمن مستندسازان سینمای ایران که از چند ماه پیش به خاطر گسترش بیماری‌شان در بیمارستانی در شهر وین بستری بودند، بامداد امروز از میان ما رفتند.

ضمن عرض تسلیت به دوستان و همکاران ایشان در انجمن مستندسازان سینمای ایران، جامعه‌ هنری کشور، همسر دلسوز و خانواده‌ گرانقدر ایشان، از تلاش متعهدانه و دلسوزانه‌ مجموعه‌ وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به خصوص آقای مهرداد آگاهی رایزن محترم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در وین که در این چند ماه برای پیگیری احوال و شرایط استاد طیاب ما را یاری دادند، صمیمانه سپاسگزاریم.»