“کاتوره” فیلمی درباره بچه های طلاق

فیلم "کاتوره" به نویسندگی و کارگردانی "پویا ریحانی"، فیلمساز مشهدی است که داستانی اثرگذار درباره بچه های طلاق دارد.

ریحانی در تشریح فیلم داستانی خود به خبرنگار سینما خراسان گفت: این فیلم ۱۵ دقیقه ای در سال ۱۴۰۰ در مشهد ساخته شده و به چندین جشنواره داخلی و خارجی راه یافته و موفقیتهایی نیز کسب کرده است.

وی بیان کرد: “کاتوره” به معنای سرگشتگی و حیرانی است، این فیلم ماجرای پسربچه ای به نام “سهیل” را روایت می کند که والدینش از یکدیگر جدا شده اند و به نوعی با آسیبهای ناشی از طلاق مواجه است.

کارگردان فیلم “کاتوره” ادامه داد: در لحظات پایانی این فیلم، تماشاگر متوجه می شود که تا الان داستان از قاب مانیتور یک کارگردان که در حال تدوین فیلمش است، به نمایش درآمده و در واقع فیلم روایتگر داستان کودکی آن کارگردان است که با پایان تدوین، قصه زندگی او که در شرف جدایی از همسرش قرار دارد، آغاز می شود.

وی اضافه کرد: کارگردان وقتی تدوین فیلمش تمام می شود، به خود می آید که دارد با زندگیش چه می کند، لذا پی به اشتباهش می برد و تصمیم عاقلانه ای برای زندگیش می گیرد.

رحیانی با بیان اینکه فیلم “کاتوره” را برای ۲۰ جشنواره داخلی و خارجی ارسال کرده است، گفت: این فیلم جایزه “شایستگی” به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از جشنواره “اکولید” آمریکا کسب کرد، همچنین فیلم برگزیده از نگاه مردمی جشنواره WTIFF هندوستان شد.  

دیگر عوامل فیلم “کاتوره” شامل مدیر تولید: بهروز وطن دوست/ دستیار کارگردان: ابراهیم شکوهی / مدیر برنامه ریزی: دانیال گلچین / مدیر تصویربرداری: نیما مرویان / صدابردار: جواد توکلی / طراح گریم : مه لیلا ابوالحسنی/ منشی صحنه: فائزه رضاجو /تهیه کننده:ایرج‌ قهرمانی/ مشاور کارگردان رضا گلچین / بازیگران: مجتبی رادفر، سحر داودی، سمیرا محمدخانی، حلیاسادات خدادادحسینی، حدیث خسروی، جواد توکلی/ بازیگر خردسال: امیرعباس راحلی است.

به گفته نویسنده و کارگردان “کاتوره”، این فیلم با پشتیبانی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد ساخته شده است و مدیر پروژه و پشتیبانی فنی تصویر و صدا آن را مجموعه فرهنگی و سینمایی تصاویر ماندگار برعهده گرفته است.