یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان در دزفول پایان یافت

دزفول- یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان در دزفول با معرفی نفرات برتر از سوی هیئت داوران به کار خود پایان داد. به گزارش سینما خراسان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی دزفول در مجتمع فرهنگی و سینمایی […]


دزفول- یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان در دزفول با معرفی نفرات برتر از سوی هیئت داوران به کار خود پایان داد.

به گزارش سینما خراسان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی دزفول در مجتمع فرهنگی و سینمایی این شهرستان اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهرستان دزفول، ۴۷ اثر نمایشی از ۱۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

نادر سعادتی فرد افزود: هیئت بازبینی از بین ۴۷ اثر رسیده به دبیرخانه، هفت اثر را برای شرکت در جشنواره انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: نمایش «مهد نی‌نی‌ها» از شهرستان اراک ، نمایش «بیگ بنگ» از شاهین شهر اصفهان، نمایش «رادین» از دزفول، نمایش «سرزمین درخت‌های سبز» از امیدیه، «کله کدو و تربچه» از شهرستان مرودشت، «آدم برفی و مترسک» از کرمانشاه و «خاله سوسکه عروس می‌شود» از بهبهان، هفت نمایش راه یافته به یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهرستان دزفول بودند که طی مدت سه روز به روی صحنه رفتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول ادامه داد: تمام ۱۱ دوره این جشنواره به میزبانی شهرستان دزفول برگزار شده، البته تا دو سال پیش جشنواره مذکور به صورت استانی برگزار می شد اما امسال دومین سال پیاپی است که این جشنواره به سطح منطقه ای ارتقاء یافته است.

سعادتی فرد ضمن تقدیر از گروه های نمایشی ابزار امیدواری کرد؛ سطح کمی و کیفی این جشنواره در سال آینده ارتقا یابد.

مصطفی عظیمی فر، رئیس شورای شهر دزفول نیز در این مراسم اظهار کرد: شورای شهر این آمادگی را دارد تا زمینی را برای احداث یک مجموعه هنری در اختیار هنرمندان تئاتر شهرستان قرار دهد.

به گزارش سینما خراسان، در پایان برنامه نفرات برتر گروه های نمایشی از سوی هیئت داوران اعلام شدند که بر این اساس؛ هیئت داوران در بخش طراحی صحنه، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به مرتضی امینی پور برای طراحی نمایش سرزمین درخت های سبز از امیدیه، لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش طراحی لباس را به سمیه مقدم برای نمایش رادین از دزفول و لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش گریم را نیز به پیمان بردیده برای نمایش رادین از دزفول اهدا کرد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی هیئت داوران جشنواره در بخش موسیقی به محمد طهماسبی آهنگساز نمایش سرزمین درخت های سبز از امیدیه تقدیم شد.

رتبه اول بازیگری زن به ساناز امامی بازیگر نمایش سرزمین درخت های سبز از امیدیه اهدا شد. مهشید بساطی در نمایش آدم برفی و مترسک از کرمانشاه نیز به رتبه دوم بازیگری زن دست یافت.

همچنین رتبه سوم بازیگری زن مشترکا به نگین اکبری و نجمه رودبارانی در نمایش مهدنی نی ها از اراک تعلق گرفت.

در میان بازیگران مرد نیز محمد مبارک بازیگر نمایش رادین از دزفول به رتبه اول از سوی هیئت داوران دست یافت.

علی جوزادی از بهبهان، مجیداحمدی از کرمانشاه و شهریار تدین نژاد از دزفول مشترکا حائز رتبه دوم بازیگری مرد شدند.

رتبه سوم بخش بازیگری مرد مشترکا به عدی مولیات از امیدیه، حامد محمدی و احمد براتی تعلق گرفت.

در بخش کودک نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به علیرضا مبارک و ریحانه عندلیب بازیگران نمایش رادین از دزفول اهدا شد.

در بخش نویسندگی هیئت داوران رتبه یک و دو انتخاب نکرد اما رتبه سوم به مرتضی امینی پور از امیدیه برای نویسندگی نمایش درخت های سبز تعلق گرفت.

مرتضی امینی پور برای نمایش سرزمین درخت های سبز از امیدیه، ایمان ملکی پور از اراک برای نمایش مهدنی نی ها و مصطفی دهشت از کرمانشاه برای نمایش آدم برفی و مترسک حائز رتبه های اول تا سوم در بخش کارگردانی جشنواره شدند.

یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهرستان دزفول از ششم اسفند به مدت سه روز برگزار شد.