«یدو» کاری سخت اما لذت‌بخش بود/ با دیدن فیلم بغض کردم

آبادان- جانشین تولید پروژه فیلم «یدو» گفت: این فیلم کاری سخت اما لذت‌بخش و زیبایی بود چون از حرفه‌ای‌ترین آدم‌ها و اکیپ نسل جوان سینمای ایران که به کارشان مسلط بودند، استفاده شده است. «عماد سلمانیان» جانشین تولید پروژه فیلم «یدو» در گفت‌وگو با سینما خراسان بیان کرد: مراحل تولید فیلم یدو با حضور چندین […]


آبادان- جانشین تولید پروژه فیلم «یدو» گفت: این فیلم کاری سخت اما لذت‌بخش و زیبایی بود چون از حرفه‌ای‌ترین آدم‌ها و اکیپ نسل جوان سینمای ایران که به کارشان مسلط بودند، استفاده شده است.

«عماد سلمانیان» جانشین تولید پروژه فیلم «یدو» در گفت‌وگو با سینما خراسان بیان کرد: مراحل تولید فیلم یدو با حضور چندین باره جعفری کارگردان این فیلم در شهرستان آبادان از اوایل اسفندماه سال گذشته به صورت رسمی استارت خورد و بعد از آن پیش تولید کار را شروع کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه فضای فیلم بر اساس ابتدای دهه ۶۰ بود و تغییراتی که در این سال‌ها در شهر به وجود آمده است، در راستای جلوگیری از بودجه بیش از حد فیلم مجبور بودیم که به بهترین لوکیشن‌ها برسیم تا کمترین هزینه را برای بازسازی این لوکیشن‌ها داشته باشیم.

جانشین تولید پروژه فیلم «یدو» ادامه داد: بعد از پیدا کردن لوکیشن‌های مورد نظر، مراحل اولیه انتخاب بازیگر با حضور کارگردان فیلم مهدی جعفری، آیدین ظریف (طراح صحنه که فوق العاده صبور و ریزبین و دقیق بود)، رضا نوری دستیار اول کارگردان و جمشید بهمنی در ۲۰ روزه انجام شد.

سلمانیان با بیان اینکه روزانه بازیگران مختلفی تست می‌دادند، اظهار کرد: بازیگران کودکانی که به انتخاب نهایی رسیدند؛ این بازیگران که در واقع نابازیگر هستند که برای بار اول جلوی دوربین می‌رفتند اما با تمرینات دوستان از جمله جعفری، نوری و بهمنی به آمادگی رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه فیلم «یدو» بر اساس ایام عادی کشور بودجه‌اش تصویب شده بود ولی با بروز و شیوع بیماری کرونا هزینه‌ها زیادتر شد، افزود: فیلم‌برداری در بدترین شرایط ممکن کلید خورد؛ زیرا فیلم‌برداری باید از ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال شروع می‌شد و تا ۱۵ خردادماه مراحل فیلم‌برداری به پایان می‌رسید ولی به دلیل اجازه ندادن فیلم‌برداری در زمان اوایل کرونا بعد از امضای پروتکل‌های بهداشتی و زیر بار رفتن این موضوع توسط وزارت ارشاد، کار پیش تولید فیلم از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری شروع شد؛ همچنین کار تولید فیلم از ۱۵ خرداد و در دمای ۴۶ درجه شروع شد و این در حالی است که باید در دمای ۴۶ درجه فیلم‌برداری فیلم به پایان می‌رسید.

جانشین تولید پروژه فیلم «یدو» عنوان کرد: این فیلم کاری سخت اما لذت‌بخش و زیبایی بود چون از حرفه‌ای‌ترین آدم‌ها و اکیپ نسل جوان سینمای ایران که از بهترین‌های سینما از جمله مدیر فیلم‌برداری مرتضی نجفی، رشید دانشمند مدیر صدا، عباس عباسی طراح گریم، محمد برادران طراح جلوه‌های ویژه بصری، گروه تولید امیر اسکندری و علی درخشنده مجری طرح کسانی هستند که به کارشان مسلط بودند، استفاده شده است.

سلمانیان با اشاره به اینکه این پروژه را به غیر از حرفه‌ای بودن، دلی بود چرا که عوامل تیم قسم خورده بودند که این کار را در بدترین شرایط آب و هوایی بسازند، یادآور شد: در حال حاضر مشغول تولید یک سریال تلویزیونی برای شبکه خوزستان به عنوان مدیر فیلم‌برداری این پروژه هستم و فرصتی نشد که در تهران کنار گروه باشم و فیلم را تماشا کنم و در سینما اکسین اهواز فیلم را تماشا کردم.

وی گفت: وقتی در حال تماشا بودم با دیدن فیلم یدو بغض کردم، به خصوص لحظات پایان فیلم بغضم شروع شد نه اینکه فیلم خود ما بود بلکه به خاطر این دلیل بود که در تک‌تک پلان‌ها و سکانس‌ها شاهد زحمت و عرق ریختن عوامل و گروه بودم.

جانشین تولید پروژه فیلم «یدو» افزود: خوشحالم که به غیر از ستاره پسیانی که بازیگر نقش مادر بود، ۲۹ بازیگر دیگر از آبادان و خرمشهر برای این فیلم انتخاب شدند و برای بار اول بود که ۹۵ درصد بازیگران از جنوب انتخاب شدند چرا که کارگردان اصالتاً جنوبی و متولد اهواز است.