۵۴ آیین و بازی متقاضی شرکت در یک بخش جشنواره آیینی و سنتی

در دوره نوزدهم جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۵۴ اثر از ۳۲ شهر کشور در بخش آیین‌ها و بازی‌های نمایشی، متقاضی شرکت در این رویداد شده‌اند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، در بخش معرکه ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی که تحت عنوان «یادواره محمود استادمحمد» در نوزدهمین جشنواره نمایش […]


در دوره نوزدهم جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۵۴ اثر از ۳۲ شهر کشور در بخش آیین‌ها و بازی‌های نمایشی، متقاضی شرکت در این رویداد شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، در بخش معرکه ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی که تحت عنوان «یادواره محمود استادمحمد» در نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی برگزار می‌شود، ۵۴ اثر به دبیرخانه رسیده تا سه عضو هیات انتخاب آنها را بررسی کنند.

در این میان فقط ۲ اثر از تهران هستند و ۵۲ اثر هم از ۳۱ شهر دیگر کشور فرستاده شده‌اند. همچنین جوان‌ترین متقاضی ۲۳ سال و مسن ترین متقاضی ۶۷ سال سن دارند. اردشیر صالح پور، علی محمد رادمنش و حسین جمالی اعضای هیأت انتخاب این بخش هستند که به زودی کار بررسی و انتخاب نهایی آثار را به پایان می‌برند.

بخش معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی جهت شناسایی، حفظ و احیای معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی که قابلیت اجرا در فضای باز و مکان‌های تجمع عموم را دارند، در جشنواره گنجانده شده است.

این بخش پذیرای پیشنهادات ۲ گروه «آیین‌ها، معرکه‌ها و نمایش‌های میدانی» و «بازی‌های قهوه خانه‌ای» خواهد بود که کارهای مربوط به هر ۲ گروه از پرمخاطب‌ترین بخش‌های جشنواره در دوره‌های اخیر بوده است.

نوزدهمین جشنواره نمایش‌هایی آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی‌بیگی از عید قربان تا عید غدیر در مردادماه برگزار می‌شود.